Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Lotte1990 schreef:Tsja dat is natuurlijk verwschrikkelijk balen voor haar, maar dat risico loop je als je besluit een van de paarden te willen stoppen.
Cayenne schreef:Anderhalf jaar is Van der Burgt al uit de roulatie. De geleden schade hoopt zij te kunnen verhalen op de eigenaar van de paarden, Van Leeuwen van de gelijknamige kaasboerderij. „Ik heb nog contact met hem over de schadevergoeding.’’
yvonnedv schreef:Lotte1990 schreef:Tsja dat is natuurlijk verwschrikkelijk balen voor haar, maar dat risico loop je als je besluit een van de paarden te willen stoppen.
Wat een domme reactie.
Alsof je op zo'n moment tijd hebt om af te wegen wat de risico's zijn. Wie weet heeft deze mevrouw wel erger leed voorkomen. Als het paard op de zelfde hoogte had geslagen en er had een kind gestaan had het wel dodelijk af kunnen lopen.

yvonnedv schreef:Lotte1990 schreef:Tsja dat is natuurlijk verwschrikkelijk balen voor haar, maar dat risico loop je als je besluit een van de paarden te willen stoppen.
Wat een domme reactie.
Alsof je op zo'n moment tijd hebt om af te wegen wat de risico's zijn. Wie weet heeft deze mevrouw wel erger leed voorkomen. Als het paard op de zelfde hoogte had geslagen en er had een kind gestaan had het wel dodelijk af kunnen lopen.
Cayenne schreef:http://www.ad.nl/denhaag/delft/article1 ... ce#reactie
ad.nl
Zes weken rust moet de 57-jarige mevrouw Franken uit Nootdorp van de dokter houden om haar gebroken heup goed te laten helen. Zelf had zij niet kunnen voorzien dat dit het resultaat zou zijn van haar reactie op twee pony’s, die op zaterdag 17 november op haar en een mensenmenigte af kwamen stormen.
„Ik heb mijn fiets dwars op de weg, tegen de auto aan gezet, als een soort front om de paarden te stoppen. Ze dreigden een gebied in te rennen waar allemaal ouders met kinderen stonden.’’ De pony’s lieten zich echter niet tegenhouden. Eén van hen liep daarbij in paniek tegen Franken aan, die er een gebroken tand en, naar pas twee dagen later bleek, een gebroken heup aan overhield.
„Ik handelde intuïtief, omdat ik dacht: ‘Dit mag niet gebeuren’. Ik hoop dat iedereen hier lering uit trekt. Je moet heel goed naar de risico’s kijken, als dieren in de drukte terechtkomen.’’
Verwant artikel:
Beber @ [VN] Paard van Sinterklaas op hol in Nootdorp
polly2 schreef:Denkt niemand er dan over na wat de intentie is geweest van deze vrouw?
Als paarden op de loop gaan in zulke mensenmenigtes, waar in dit geval veel kinderen bij aanwezig zijn, dan kunnen er met gemak dodelijke slachtoffers vallen (een tijd geleden nog te lezen hier op bokt...) of in ieder geval zwaar gewonde kinderen.
De vrouw zal vanuit een impuls gehandeld hebben....om erger te voorkomen....
Of dat slim is of niet...tja....
Feit blijft wel dat als er stond: vrouw redt kinderen van ernstig letsel....dan was ze de held geweest.
We zullen nooit weten hoeveel leed deze vrouw heeft voorkomen....of dat er wellicht sowieso niks ernstigs gebeurd zou zijn als ze de pony niet gevangen had.
Ik vind het ongehoord dat deze vrouw door haar dappere (maar wellicht wel onbezonnen) actie hier zo aan de schandpaal genageld wordt.
Ik vind dat ze wel degelijk een schadevergoeding verdient. Ze heeft zich ingezet voor de veiligheid van veel kinderen. En dat heeft voor haar ongelukkig uitgepakt.
Bovendien zal er echt wel een verzekering zijn die het dekt.
Alleen zijn het vaak juist de verzekeringen die het uitkeren van de vergoeding op slinkse wijze proberen te omzeilen. En is het een getrouwtrek van jewelste tussen verzekeringen onderling.
In dit geval kan ik me voorstellen dat de verzekering van de eigenaar het afschuift op de verzekering van de gemeente en andersom....