Deense Michael Søgaard traint bij Anky

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Deense Michael Søgaard traint bij Anky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 12:19

www.anky.nl

De Deense Grand Prix ruiter Michael Søgaard verblijft momenteel in Erp om te trainen bij Anky. Drie talentvolle paarden heeft Michael meegnomen om dagelijks les te krijgen.

‘Het gaat goed en de lessen zijn leuk’, vertelt Michael enthousiast. ‘Anky geeft heel duidelijk les en wijst je ook op de goede dingen en niet alleen op wat beter kan. Het begin was best lastig omdat ik niet gewend ben om in het Engels les te krijgen. Ik ben nu een dag of tien in Erp en mijn paarden staan inmiddels veel beter aan de hulpen waardoor de oefeningen makkelijker worden. Ik moet goed op mijn eigen hulpen letten, moet meer controle over mijn eigen lichaam krijgen.’

De drie paarden die Michael heeft meegenomen zijn de 9 jarige Deens gefokte ruin Pari Cash (v. Blue Hors Cavan), de achtjarige hengst Horsebo Smarties die afstamt van Gribaldi en de zesjarige Deense merrie Margerit. Met de twee oudste paarden heeft Michael het doel om volgend jaar Grand Prix te rijden. Met de merrie probeert hij hoge ogen te gooien op de wereldkampioenschappen in Verden en de Scandinavische kampioenschappen voor jonge paarden.

Michael werkt in Denemarken op het paardenbedrijf van de familie Jiepsein in Karlslunde. Hij rijdt daar een stuk of zeven paarden per dag en geeft lessen. In 2003 vertegenwoordigde Michael zijn land op de Europese kampioenschappen.