Judy Quinn van opvang ezels Corfu voor de rechter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Judy Quinn van opvang ezels Corfu voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 16:41

www.levendehave.nl

Judy Quinn van de ezelopvang op het Griekse eiland Corfu moet begin mei voor de rechter verschijnen. De Corfu Donkey Rescue, onlangs nog bij voerproducent Pavo voor duizend euro in de prijzen gevallen, is door buren voor het gerecht gesleept wegens overlast en gevaar voor de volksgezondheid. Dat meldt Athens News.

Quinn biedt onderdak aan 43 verwaarloosde ezels. Volgens haar advocaat is er geen wetgeving voor een dergelijke dierhouderij. Haar dierenarts wijst erop dat vrees voor gezondheidsrisico's ongegrond is. De ezels worden goed verzorgd in de Donkey Sactuary en krijgen hun vaccinaties. De klachten komen vooral uit de toeristenbranche. Mensen in vakantiehuisjes zouden last hebben van stank. Quinn heeft een alternatieve lokatie voor haar opvangezels op het oog, maar dat is nog niet geheel rond.

Eerder zijn er al eens om de opvang op Corfu te ontlasten, ezels overgebracht naar de Ezelsocieteit in Zeist.

Rhendera

Re: Judy Quinn van opvang ezels Corfu voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:46

Zeikerds. Sorry maar echt jezus :=

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:49

Erg jammer, maar wel het probleem waar opvangcentra en asiels zo vaak tegenaan lopen... niet iedereen geeft om dieren :(

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:52

Gelukkig.. een bericht over zeikende mensen.. niet over slecht verzorgde dieren..

Wat stom dat het zo moet lopen voor haar, hopelijk vind ze een fijne plek voor de ezels om te verblijven.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:54

triest zeg! doet er iemand wat goeds voor die beesies, krijg je dit gezeik!
het is ook nooit goed he! :(
trouwens als mensen z'n last van paarden/ezels hebben, mag ik dan ook iedereen aanklagen voor geluidsoverlast, stank van auto's enz?
goh wat is nederland weer tolerand!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:10

ehh.... Corfu :+

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:17

Mensen grrr zal eens niet zo zijn ze moeten toch ergens over zeiken. Laat die goede man lekker voor deze arme ezeltjes zorgen die eindelijk rust vinden na waarschijnlijk veel te hebben gewerkt voor misschien wel die zeikende buurman.
Zetten ze die vakantie huisjes toch lekker ergens anders, deze worden niet het hele jaar gebruikt maar de ezeltjes hebben wel het hele jaar door, verzorging nodig.
Word hier zo boos om he.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:36

irmalouise schreef:
Laat die goede man lekker voor deze arme ezeltjes zorgen

Ehhhh..........vrouw :+

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:01

Heel triest...
Die mensen doen zulk goed werk en dan wordt er weer op deze manier mee omgegaan...

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:12

Rot voor die vrouw!!! En de ezels, maar als jij daar je bedrijf hebt en vakantie huisjes verhuurt waar de toeristen wegblijven omdat er sprake is van stankoverlast...tsjaa, ik zou dat ook niet zo prettig vinden. Mensen in de toeristenbranche moeten vaak het hele jaar rondkomen van wat de zomer opbrengt....huisjes verplaatsen?? Bekostigen de moraalridders hier op bokt dat dan even?? :D
En trouwens, ik denk zelf dat je het ook niet fijn vindt als je op je zuurverdiende vakantie in een warm land in de strontlucht zit... :D

Maar goed, ik hoop echt dat er een goede locatie voor de ezels wordt gevonden! Heb ze helaas niet gezien toen ik op corfu was..mooi eiland!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:41

Ik ben daar toevallig afgelopen september geweest. Het was in het binnenland en erg moeilijk te vinden. Inderdaad achter een of ander vakantiepark. VER achter dat park en zeker niet er pal naast.

Toen wij aangaven dat ze moeilijk te vinden waren en dat ze misschien eens wat borden moesten plaatsen vertelden ze dat ze al diverse keren borden hadden opgehangen maar dat de buurtbewoners de borden weer weg haalden om ze te boycotten.

Judy doet supergoed werk! Ze is een Britse die alles heeft achtergelaten in Engeland om zich in te zetten voor de ezeltjes. Zelf woont ze in een caravan op het terrein.
Tuurlijk ruikt het er niet naar bloemetjes, maar een ondraaglijke stank is het zeker niet. Beetje kinderboerderijgeur! Ik zou me er zeker niet aan storen als ik daar mijn vakantiehuisje had!

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:35

Heb een tijd geleden een reportage op tv gezien over deze vrouw.Ik neem er mijn petje voor af.In dat land is een ezel maar een ding zonder gevoel of waarde.Dus is deze opvang een paradijsje voor de ezels.
Ik persoonlijk ,ruik liever ezelstront dan uitlaatgassen of de lucht van vieze mensen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:35

Wat jammer dat iemand die zich zo inzet voor dieren zo gestraft moet worden...

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:38

helemaal mee eens,Mowoah !

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:49

hihi sorry dacht dat het in NL was :o
maar ja hier kunnen sommige mensen er ook wat van |(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:00

Ik ga helemaal mee met Pallatin, zij heeft echt gelijk, maar mensen hier kunnen zich nogal moeilijk inleven in anderen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:06

Wil niet heel flauw zijn maar ik kan me er best iets bij voorstellen alsje er pal naast woont. IK lees hier wel dat vanessa zegt dat de geur niet verschrikkelijk was maarja als je er de godganse dag naast zit. Sommige mensen klagen natuurlijk gewoon graag, maar als je een beetje gevoelig bent voor stank (en dat zijn sommige mensen echt meer dan anderen) is een stinkede buur niet te harden natuurlijk. Ben eens eerlijk als er iemand naast jou komt wonen met een hobby waar jij niks mee hebt. En jij zit daarvoor de hele dag in de stank/herrie oid. Dan ben je na een tijdje ook niet meer beste maatjes met de buurman. (Het grootste deel van jullie woont denk ik niet naast zoiets dus ik denk dat jullie wel vrij snel oordelen over de buren)

IK vind trouwens wel dat ze heel goed werk doet, er zouden meer van dat soort mensen moeten zijn.

EDIT: ik denk dat het feit dat ze al op zoek zijn naar een nieuwe lokatie ook al wel zegt dat zlefs de opvang zelf het probleem inziet.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 31-03-09 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:08

hoezo? ik vindt die ezels belangrijker dan iemand die de hele dag op z'n luie reet zit! laat mij maar heel mijn vakantie in die strond lucht zitten hoor! en zoals vanessa schrijft, ligt dat park er ver vandaan! ach sommige mensen moeten wat te zeiken hebben, helaas! laat die vrouw nou maar haar goede werk doen, zij is een voorbeeld voor vele!!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:13

Wat een onbenullige reactie, precies waar ik op doelde. :n

Die mensen verdienen hun brood met dat park, de mensen die daar komen zijn op vakantie... dat jij graag in een strontlucht zit, ok, maar niet iedereen vind dat prettig. En "is niet zo erg, meer een kinderboerderijlucht"... daar zou ik ook niet de hele dag ongevraagd in willen zitten. Al vind ik dat ze supergoed werk doet! En ze is al bezig met een andere locatie.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:20

@stitch: Ja wij vinden ezels allemaal belangrijker dan iemand die op zijn luie reet zit. Tot jij zelf degene bent die daar op je luie reet zit. Dan ben je ineens veel belangrijker dan die ezeltjes :( . De moraal ridders door de bocht hier weer. IK vind de lucht van ezeltjes ook prettiger dan bijv uitlaatgassen. Dat betekend niet dat ik voor mijn buurman mag bepalen dat hij geen last heeft van die geur. Hij is misschien wel groot formule 1 fan en dol op alles wat naar auto ruikt. Zou het toch ook niet grappig vinden als hij zijn wagenpark fararri's de hele dag door de tuin zou racen (bij wijze van spreken). Maar hij vind het geen vieze geur/rot herrie dus ik kan niet klagen, want dan ben ik een zeikert }:0 .

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:54

ik snap ook wel dat niet iedereen van ezels houdt, maar dan nog! ik hoop voor haar dat ze maar snel een betere plek kan vinden want ze doet geweldig werk! toch vindt ik dat de mensen wat meer respect voor haar mogen hebben. zoiets kan toch ook ook op een normale manier geregeld worden,maarja ik weet verder ook het fijne er niet van.
o en liedje89, ik ben juist tijdens mijn vakanties tussen de dieren, Geweldig!! ik hoef geen vakantie zonder paarden lucht!

bolhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 07:56

Vakantie mag een ieder zo vieren als hij wil maar je een beetje op de hoogte stellen van waar men naar toe gaat is net zo normaal als prijzen vergelijken. Verder is verdraagzaamheid het sleutelwoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:07

Ik begrijp het aan de andere kant ook wel weer. Corfu wordt de laatste jaren steeds toeristischer, en toerisme is dan ook de belangrijkste inkomstenbron van de meeste Griekse eilandbewoners. Je kunt wel zeggen dat je het in de brochure kan vermelden, maar dat kan de eigenaar van het vakantiehuisje klanten kosten.

Gevaar voor de volksgezondheid lijkt me sterk overdreven.

Verder wordt er overlast genoemd. Gaat het daarbij alleen om stankoverlast of ook om geluidsoverlast? Geluidsoverlast vind ik namelijk echt onzin. Ja, ezels balken, en hard ook. Hoort dat niet een beetje bij Griekenland? En geluid van beesten heb je overal, er zijn ook overal honden die hard blaffen of blijven keffen, hanen die de hele dag zitten te kukelen (gek woord, hihi :D ), chicaden die de hele dag door lawaai maken. Dat lijkt me erg overdreven.

Alleen stankoverlast zou ik kunnen begrijpen. Je moet wel bedenken dat Griekenland een warm land is, vieze luchtjes verspreiden zich lekker makkelijk. Maar als - zoals Vanessa zegt - die ezelopvang VER van dat vakantiepark is, dan zie ik het probleem niet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:10

xxStitchxx schreef:
ik snap ook wel dat niet iedereen van ezels houdt, maar dan nog! ik hoop voor haar dat ze maar snel een betere plek kan vinden want ze doet geweldig werk! toch vindt ik dat de mensen wat meer respect voor haar mogen hebben. zoiets kan toch ook ook op een normale manier geregeld worden,maarja ik weet verder ook het fijne er niet van.
o en liedje89, ik ben juist tijdens mijn vakanties tussen de dieren, Geweldig!! ik hoef geen vakantie zonder paarden lucht!

Ik vind mijn hond ook lekker ruiken (meestal dan :P ) maar ik kan ook best begrijpen dat andere mensen dat niet vinden. IK vind paarden geur juist wel gezellig (dat is ook niet helemaal het woord, Vind het niet perce lekker maar omdat ik het met paard assosieer wel leuk zeg maar }:0 ). Maar ik kan ook best begrijpen dat als je daar als bedrijf naast zit en daar jaar na jaar ontevrede klanten hebt en teruglopende klandizie dat je op een gegeven moment behoorlijk gefrustreerd raakt.

IK zou het ook niet leuk vinden als mijn buurman een knaagdieren opvang zou beginnen. IK heb echt wel respect/bewondering voor mensen die zulk soort werk doen. Maar ik haat de geur van konijnen dus ja dan zou ik ook gaan klagen.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:56

ligt er natuurlijk ook aan hoe ver het park en de ezelopvang van elkaar af liggen.
ik snap best wel dat niet iedereen een ezel in z'n achtertuin waardeert. maar naar mijn iedee is dat hier niet het geval, en zijn de mensen gewoon tegen ezels.