Kempische Ruiterdagen Eventing in Hooge Mierde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kempische Ruiterdagen Eventing in Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 08:29

www.academybartels.nl

De Kempische Ruiterdagen Eventing Hooge Mierde is een jaarlijks terugkerend paardensportevenement midden in het heerlijke Brabantse bos- en heidelandschap te Hooge Mierde. In 1969 werd deze wedstrijd voor de eerste keer georganiseerd. Initiatiefnemer was de familie Bartels. De vader van Joep Bartels was de voorzitter, moeder Bartels was verantwoordelijk voor het secretariaat en Joep Bartels werd parcoursbouwer. De hele familie, en na enkele jaren de hele gemeenschap van Hooge en Lage Mierde, werkten mee.

Binnen enkele jaren kreeg het evenement een grote faam, ook ver buiten de landsgrenzen. Topruiters als Richard Meade, Mark Philips en Prinses Anne van Engeland reden mee. Enkele Nederlanders wisten te winnen, zoals Gerrit Lozeman, Martien Lips en Tineke Bartels. Voor Tineke is dit nog steeds een van de absolute hoogtepunten in haar topsport carriere. Nadat de familie Bartels het evenement ruim 15 jaar lang had georganiseerd, nam de Vereniging Kempische Ruiterdagen, het van ze over. Het werd een nationale wedstrijd. Dit jaar viert de Vereniging Kempische Ruiterdagen het 40-jarig jubileum en wel op 16 en 17 mei. De wedstrijd op die dagen telt mee in het kader van de KNHS Eventing Cup, een competitie in het kader van talentontwikkeling in de eventingsport.

Oproep!
In het kader van haar 40-jarig bestaan is de Vereniging Kempische Ruiterdagen op zoek naar foto's van de afgelopen 40 jaar. Daarom een oproep aan alle deelnemers, bezoekers en vrijwilligers die de afgelopen 40 jaar aanwezig zijn geweest tijdens dit evenement. Heb je foto's van de Kempische Ruiterdagen, stuur ze naar: kempischeruiterdagen@hetnet.nl.
Meer informatie over de Kempische Ruiterdagen Eventing Hooge Mierde 2009: www.kempischeruiterdagen.nl

_Kimmm

Re: Kempische Ruiterdagen Eventing in Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:16

gaaf denk dat ik wel weer een kijkje gaat nemen zoals gewoonlijk :)
En dit keer ook foto`s zal maken :)

Lotte_James

Re: Kempische Ruiterdagen Eventing in Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:38

Daar heb ik een keer meegeholpen met de dierenartsen :P
Maar geen foto's..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:54

Dat is zowat in mijn achtertuin.
Ik zou er graag gaan kijken , maar ben dan net op vakantie.
Ik heb al wel gezien dat ze veel nieuwe hindernissen gemaakt hebben, ziet er wel gaaf uit.