Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Een paard is een buitenlevend dier dat moet kunnen bewegen en kan goed tegen de koude, sneeuw en wind. Ik heb het zelf ondervonden met mijn paarden, ze hebben de hele winter buiten geleefd aan de kust waar het heel koud en winderig kan zijn en ze zijn zo gezond als nooit ervoor! Mijn fjord is genezen van haar zomereczeem
, ze moeten wel veel ruwvoer krijgen, dan kunnen ze eten om warm te krijgen en natuurlijk moet er wel een open stal ter beschikking zijn om te schuilen indien nodig maar ik kan je verzekeren véél stonden ze niet binnen, hoor. Nochtans is mijn ander paardje een engelse volbloed, die hebben weinig winterhaar maar hij heeft zich helemaal aangepast op 1 jaar tijd en zelfs geen mok gekregen. GreenRider schreef:echte mishandeling is het ook niet, maar wat Anky zegt, het is een vorm van mentale mishandeling. Paarden
in het wild staan ook constant buiten. Ik ben het er alleen absoluut niet mee eens over wat die Machteld zegt, alle paarden van alle leeftijden kunnen bij elkaar. Hoe lang ze ook bij mensen zijn geweest. Het kan ze
dan weer heel erg helpen
Citaat:‘Het is in ieder geval heel erg zielig. Ik ben daar dan ook heel erg op
tegen. Het is een vorm van mentale mishandeling. Een paard is een
kuddedier en een beweger. Zelfs als het sneeuwt worden bij ons alle
paarden drie of vier keer per dag de stal uitgehaald. Ook de bejaarde
paarden. Beweging is gewoon nodig!’

Miss_Montana schreef:Citaat:‘Het is in ieder geval heel erg zielig. Ik ben daar dan ook heel erg op
tegen. Het is een vorm van mentale mishandeling. Een paard is een
kuddedier en een beweger. Zelfs als het sneeuwt worden bij ons alle
paarden drie of vier keer per dag de stal uitgehaald. Ook de bejaarde
paarden. Beweging is gewoon nodig!’
Ik ben zeer maar dan ook zeer benieuwd hoe Mw. van Grunsven 'iedere dag uit de stal halen' interpreteert. Zeker als het op onze Salinero aankomt
Sorry maar ik kan en wil haar niet serieus nemen in deze kwestie, mss dat paardenleken het een goed initiatief vinden maar ik denk dat de gemiddelde paardenkenner wel degelijk weet dat het leven van een top-wedstrijdpaard er wel anders uitziet.
Heb ik me blijkbaar in vergist
spoekie schreef:Sorry hoor, maar ik vind het juist goed dat Anky zich hiervoor inzet. Veel mensen zullen nu sneller aannemen dat hun paard naar buiten moet, ómdat Anky het zegt.
En dan nog.. misschien zet zij haar paarden niet buiten, maar weet iemand precies wat ze wel doet? Wellicht worden ze gereden (wat bij veel recreanten maar 1 of 2x per week gebeurd en op heel ander niveau, dus dat is al niet te vergelijken), stapmolen, wandelen aan de hand of wat dan ook. Je hebt het hier wel over paarden die een vermogen waard zijn, niet een simpel paardje van 3000e.
Wellicht vinden jullie Anky hypocriet, maar ik hoop alleen maar dat er door haar toedoen meer paardeneigenaren gaan nadenken over hoe ze hun paard moeten huisvesten. En dat is het doel van deze campagne.
Daarnaast haar paarden worden wel elke dag gereden, bij welke doorsnee ruiter wordt zijn of haar paard ook elke dag gereden? Bij ons op stal niemand.
spoekie schreef:Sorry hoor, maar ik vind het juist goed dat Anky zich hiervoor inzet. Veel mensen zullen nu sneller aannemen dat hun paard naar buiten moet, ómdat Anky het zegt.
En dan nog.. misschien zet zij haar paarden niet buiten, maar weet iemand precies wat ze wel doet? Wellicht worden ze gereden (wat bij veel recreanten maar 1 of 2x per week gebeurd en op heel ander niveau, dus dat is al niet te vergelijken), stapmolen, wandelen aan de hand of wat dan ook. Je hebt het hier wel over paarden die een vermogen waard zijn, niet een simpel paardje van 3000e.
Wellicht vinden jullie Anky hypocriet, maar ik hoop alleen maar dat er door haar toedoen meer paardeneigenaren gaan nadenken over hoe ze hun paard moeten huisvesten. En dat is het doel van deze campagne.
Daarnaast haar paarden worden wel elke dag gereden, bij welke doorsnee ruiter wordt zijn of haar paard ook elke dag gereden? Bij ons op stal niemand.