Briljante Mistral Hojris verslaat Anky en Painted Black

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Briljante Mistral Hojris verslaat Anky en Painted Black

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 16:05

http://www.horsetelex.nl

Afbeelding
Laura Bechtolsheimer met Mistral Hojris
Foto: http://www.equestrianphoto.nl

Laura Bechtolsheimer was vanmiddag met Mistral Hojris opnieuw de sterkste in de Special. Ze had haar zoon van Michellino briljant aan het marcheren en was echt te sterk voor een dit keer foutloze Painted Black en een opnieuw goed lopende Sisther de Jeu.

Met veel expressie en lossigheid in beweging en de vereiste precisie in de oefeningen was Mistral Hojris van Laura Bechtolsheimer vandaag opnieuw het beste paard (75,250%), nadat deze combinatie eergisteren ook al de selectie Grand Prix voor de Special van vandaag had gewonnen.

Donderdag was Edward Gal met Sisther de Jeu de zelfs nog iets ondergewaardeerde tweede, ditmaal moest Edward toezien hoe Anky van Grunsven met IPS Painted Black langszij kwam. Het grote verschil tussen de 73 procent van Anky en het halve procentje minder van Edward zat in het feit dat Painted Black dit keer geen grote fouten maakte. Wel was Painted Black soms nogal lastig. Vlak voor het betreden van de piste sloeg hij nog naar het been van Anky, iets wat hij afgelopen donderdag ook al deed en daarbij bijna het jurytafeltje wist te raken.

Hiroshi Hoketsu eindigde met Whisper als vierde. Imke Schellekens revancheerde zich met Sunrise voor het zeer matige optreden van donderdag. Imke eindigde als zevende en scoorde 68.50%.

Verwant artikel:

[VN] Edward Gal en Sisther de Jeu tweede in Grand Prix Brabant

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:43

Ligt dat aan mij of ken ik die amazone en dat paard helemaal niet?
Laura Bechtolsheimer??
Nooit van gehoord..........

lionspirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:46

Niet om te commentaren maar er zit een type foutje in :)

Donderdag was Edward Gal met Sisther de Jeu de zelfs nog iets ondergewaardeerde tweede, ditmaal moest Edward toezien hoe Anky van Gruinsven met IPS Painted Black langszij kwam.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:47

Wie is dat dan? Foto!!

edit ff foto gezocht van dit duo:
Afbeelding

bron:news.bbc.co.uk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 16:50

Foto staat ook in de beginpost :j

Zo onbekend zijn ze trouwens niet hoor :D

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:51

Super van dr zeg! Boekt de laatste tijd veel progressie met dit paard, vind t een leuk dier!

Knakker; Deze amazone heeft meegedaan aan meerdere grote concoursen, o.a. OS in Hong Kong! Heb je dus nog niet vaak genoeg de startlijsten/uitslagen bekeken ;)

CarolineXxX

Re: Briljante Mistral Hojris verslaat Anky en Painted Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:07

Grappig, op beide foto's van ruiten en paard heeft het paard precies dezelfde houding op het moment van de foto. Lijkt net of ze er gewoon een andere achtergrond achter hebben geplakt ;). Trouwens wel super gedaan! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit van deze amazone gehoord heb.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 17:27

Dat is mooi zeg, Anky kan niet altijd maar de sterkste blijven vind ik. Mag wel plaats maken voor andere namen. Ken haar naam overigens wel.. Heeft idd ook OS meegedaan.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:09

CarolineXxX schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit van deze amazone gehoord heb.

Dat kan mogelijk zijn.. :D
Haar familie:

Dr Wilfried and Ursula Bechtolsheimer and family
RESULTS FOR 2008
Ranking: 759=
Worth: £105m
Source of wealth: Property

Ursula Bechtolsheimer, 66, is the daughter of German billionaire Karl-Heinz Kipp, whose fortune is put at £3.1 billion by Forbes. Kipp, 84, founded the Massa chain of stores in 1948 and sold up in 1985, but kept the freehold of his sites, which he rents out. His daughter moved to Britain with Wilfried, her husband, to educate their children at public schools. The family runs a horse training and breeding centre in Gloucestershire. Daughter Laura, pictured, represented Britain in the 2006 FEI World Equestrian Games. The blonde 22-year-old Bristol University graduate is pinning her hopes on the 2012 Olympics. The couple also have three sons, Felix, 31, singer with rock group Hey Negrita, Goetz, 28, and Till, 25. Felix battled heroin addiction and now tours prisons helping others. We expect Ursula will one day inherit a slice of the Kipp fortune. For now, we value the family at £105m

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:50

Michellino doet het heel goed in Denemarken.
Is daar ook paard van het jaar en geeft fijne nakomelingen.
Hij is trouwens in Nederland verkrijgbaar bij Team Nijhof.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:05

Haar paard mag er zeker zijn zeg :9

Ook ik kende haar niet, maar dat komt meer omdat ik op dat gebied helemaal niet bekend ben :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 08:16

Ik ken haar wel,dit paard sloeg op de OS helemaal af in de ring.Hij is briljant,maar niet de makkelijkste.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:11

Volgens mij stond er laatst ook een heel stuk van haar in het bit.

Aanprekend paard ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:33

Ik heb de proef van Painted Black gezien gister en mennn wat kan dat paard boos worden! En afslaan en het anker uitgooien. Hij is geniaal af en toe maar soms ook echt HENGST hij ging af en toe gigantisch aan haar been plakken. Wel leuk om te zien dat Anky soms in de proef ook erg haar best moet doen om hem aan de gang te houden. Hij is toch echt een heel ander type paard dan de hete kikkertjes Bonnie en Sali :D

Knap dat ze hem nog zo door de proef kreeg overigens want hij had zn oren af en toe echt helemaal plat achterover liggen.

Ik vond Laura erg goed rijden, paard schijnt nogal heel erg stout te kunnen zijn en gewoon op hol te kunnen slaan midden in een proef(leukkkkk :Y) ), dat zag je er soms ook wel aan af(iets druk op de ketel hier en daar) maar wat een geniaal dier is dat zeg, de piaffe en passage echt om te kwijlen. Gaan we nog veel meer van horen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:51

Dat een paard zo boos wordt tijdens het werk, vind ik een heel slecht teken... hengst of geen hengst.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:17

badtothebone schreef:
Michellino doet het heel goed in Denemarken.
Is daar ook paard van het jaar en geeft fijne nakomelingen.
Hij is trouwens in Nederland verkrijgbaar bij Team Nijhof.

Hojris komt ook uit denemarken,
was daar al succesvol in de lichte tour!

mylanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:25

Michellino geeft erg warme nakomelingen . Daar staat hij hier in Denemarken echt bekend om.
Wel mooie types vaak.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:18

In de Bit uitgaves van dit jaar staat een heel artikel over Laura.

tika96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:39

Ze is de terechte winnaares, wat een super paard, maar wel een bommetje. Ze was de enige van de rubriek die op haar eigen paard de prijs uitreiking deed. Super

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:18

WolinLotte schreef:
Dat een paard zo boos wordt tijdens het werk, vind ik een heel slecht teken... hengst of geen hengst.

Helemaal mee eens hoor maar op Bokt wil men dat liever niet horen omdat het over Anky gaat daarom bleef ik nog enigzins genuanceerd :Y)