Utascha blijft foutloos tijdens internationaal debuut

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Utascha blijft foutloos tijdens internationaal debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 18:26

www.dehoefslag.nl

Het middagprogramma van Indoor Brabant startte vandaag met een internationale rubriek 1.40m direct op tijd. Een aantal topcombinaties gebruikte de rubriek als opwarmertje voor de ‘dikke’ proeven, voor een aantal was het een eerste oefening. Zo debuteerde VDL Groep Utascha SFN (v. Lux) internationaal. Bovendien was het de eerste keer dat zij op een dergelijk groot concours aan start kwam.

De nu achtjarige merrie is het eerste paard dat gekocht werd door het Springpaardenfonds Nederland. Met Eric van der Vleuten in het zadel resulteerde dat in een nette en foutloze achtste plaats. Van der Vleuten is tevreden met Utasha: ‘Het is een temperamentvol paard, maar ze laat zich goed rijden. Utasha is niet onder de indruk van een entourage als die van Indoor Brabant; wat dat betreft is ze heel brutaal. Ik verwacht veel van haar in de toekomst.’ Maar met alleen een nuller redde je het niet in deze snelheidsproef. Snel rijden, dát was het motto.

Roger-Yves Bost en Kire Royal Star reden als veertiende combinatie een scherpe tijd van 50,43 seconden. Die tijd bleek te snel voor de 22 combinaties die na hem volgden.

Kady1

Re: Utascha blijft foutloos tijdens internationaal debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 20:17

ik heb nog stage gelopen bij de mensen die dit paard gefokt hebben...
Echt leuk om te lezen, ga morgen zelf ook nog naar indoor brabant, dus ben benieuwd hoe de nederlanders het er morgen vanaf brengen

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:23

Dacht al wat komt die naam me bekend voor, maar inderdaad paard van het springpaardenfonds heb eens een lezing bijgewoond van het springpaardenfonds

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:53

Kady1 schreef:
ik heb nog stage gelopen bij de mensen die dit paard gefokt hebben...
Echt leuk om te lezen, ga morgen zelf ook nog naar indoor brabant, dus ben benieuwd hoe de nederlanders het er morgen vanaf brengen

Leuk om dan te zien dat zo'n paard zulke prestaties neer zet.