Zaagselcrisis gelukkig alweer voorbij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Zaagselcrisis gelukkig alweer voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 16:34

http://www.horses.nl

De afgelopen maanden kregen fouragehandelaren en paardenhouders door de financiële problemen in de bouw te maken met leveringsproblemen van houtproducten voor de paardenstal. De grootste moeilijkheden lijken gelukkig alweer voorbij. ,,Februari was de moeilijkste maand, nu wordt de markt alweer beter”, aldus leverancier Ten Damme Meddo.

Ten Damme Meddo legt uit dat de bouw door de financiële crisis de afgelopen maanden kampte met te weinig werk. Hierdoor lagen de houtschaverijen deels stil, waardoor de aanlevering van onder meer zaagsel en houtkrullen naar de strooiselleveranciers beperkt was. Leverancier Venhorst wijt de problemen ook deels aan de winter. ,,De vraag is in die tijd enorm omdat ook veel hout nodig is voor de ovens, maar het aanbod is slechts beperkt”, aldus Venhorst. ,,De beschikbare hoeveelheid houdt op dit moment nog niet over, maar ik heb nog genoeg en verwacht dat het nu alleen maar beter wordt. Als de problemen groter worden, kun je natuurlijk ook aan alternatieven als vlas en stro denken.” Zo ver lijkt het echter niet te komen. De lente breekt binnenkort aan en volgens Ten Damme zijn veel bouwbedrijven de grootste crisistijd ook voorbij.

kensha

Re: Zaagselcrisis gelukkig alweer voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 17:30

Dat's erg nettjes.

Misschien het stro ook zou dalen binnenkort daar hoop ik wel op.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:31

idd nu de stro ook nog.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:08

Mooi :D
@ kensha en sjorsie.Wat betalen jullie voor het stro?Stro is bij ons al van €160,- naar €100,- per ton gegaan

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 02:52

Hout krullen spaanders vlas e.d zal duur blijven, wat z eok zeggen ;). Stro blijft ook prijzig, en is juist dit jaar prijziger geworden door de slechte oogst.

Wij betalen voor een baal stro (een grote) 45 euro, en wij halen zaagsel van een hout bedrijf, dat kost ons 20 euro peer baal, en dat is zo'n grote big bag, daar kunnen wij 5 stallen een week lang netjes van onderhouden, waaronder 2 merrie/veulen stallen

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 07:18

Ik ben geen stal houder of half pension maar ik weet wel de stro niet goedkoper is geworden en nog vrij prijzig is sinds de krisis aangezien het erg omhoog was gegaan.

Ligt ook puur aan omgeving de kwa stro prijzen.

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:53

newt schreef:
Hout krullen spaanders vlas e.d zal duur blijven, wat z eok zeggen ;). Stro blijft ook prijzig, en is juist dit jaar prijziger geworden door de slechte oogst.

Wij betalen voor een baal stro (een grote) 45 euro, en wij halen zaagsel van een hout bedrijf, dat kost ons 20 euro peer baal, en dat is zo'n grote big bag, daar kunnen wij 5 stallen een week lang netjes van onderhouden, waaronder 2 merrie/veulen stallen

Dat is niet duur voor zaagsel zeg !!!
Wij betalen hier aanzienlijk meer :(

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:53

Stro is ook wel erg prijzig maar al het andere blijft in mijn ogen toch nog een stuk duurder.