FEI wil Greenwich Park als hippische locatie OS 2012

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

FEI wil Greenwich Park als hippische locatie OS 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 16:30

www.dehoefslag.nl

In Groot-Brittannië is er al enige tijd ophef over de keuze van Greenwich Park als locatie voor de paardensport tijdens de Spelen van Londen 2012. Greenwich Park, behorende tot een van de acht Koninklijke Parken in de Britse hoofdstad en geplaatst op de UNESCO werelderfgoedlijst, zou met zijn bijna 75 hectaren te klein zijn. Daarbij maken omwonenden zich zorgen over wat er van hun park overblijft als de olympische viervoeters het terrein weer hebben verlaten. Dit leidde al tot een actiegroep, genaamd NOGOE wat staat voor No To Greenwich Olympic Equestrian Events. Wel lijken de positieve geluiden de negatieve te overstemmen. Ook de FEI sprak zijn vertrouwen uit in de keuze voor Greenwich Park. De locatie ligt dicht bij het grote olympische park en brengt daarmee de hippische sporten weer terug in het hart van de Spelen. De hippische wereldbond benadrukt verder dat het Engelse organisatiecomité alles in het werk stelt om de locale bevolking overal bij te betrekken en het behoud van de natuur in het park hoog op de prioriteitenlijst heeft staan. En niet minder belangrijk; De prachtige locatie zal zorgen voor geweldige TV beelden, wat moet resulteren in één lange reclamespot voor de hippische sporten.

Yolien

Re: FEI wil Greenwich Park als hippische locatie OS 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:37

Het is wel een geweldig mooi park. Ik ben er in december nog geweest.
Ik dacht dat het al definitief doorgezet was, niet helemaal dus.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:26

Ik heb ook al rondgeken op google earth, erg mooi daar, ben me al wat aan het orienteren voor overnachtingsplaatsen tijdens de OS in 2012 voor een leuk bedrag.
Mocht iemand wat weten dan houd ik me aanbevolen!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:42

Dat is wel een gave locatie, zeg. Uiteraard zal het er niet meer hetzelfde uitzien na de komst van de deelnemers van de OS.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:15

prachtig park, ben er vorig jaar ook geweest
zou echt een superlokatie zijn :Y)
worden mooie TV beelden dan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 20:26

TICKELS schreef:
Ik heb ook al rondgeken op google earth, erg mooi daar, ben me al wat aan het orienteren voor overnachtingsplaatsen tijdens de OS in 2012 voor een leuk bedrag.

In Londen? Wat versta je onder een 'leuk' bedrag?
Dan moet je hopen dat óf de pond erg laag is óf je in één van de voorsteden nog een leuk 'goedkoop' plekje kunt vinden. :D Londen is duuuuuuur!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:55

Sammie schreef:
TICKELS schreef:

In Londen? Wat versta je onder een 'leuk' bedrag?
Dan moet je hopen dat óf de pond erg laag is óf je in één van de voorsteden nog een leuk 'goedkoop' plekje kunt vinden. :D Londen is duuuuuuur!

Daarom houd ik me aanbevolen als iemand misschien een bed and breakfast of zoiets dergelijks weet, ik heb al wel een hotel gezien die 1800 euro kost voor 2 weken met zn 3 en op de kamer, maar dat zijn de prijzen van NU, al de OS is zijn ze vast veel duurder!
Heb wel familie in Guildford, maar dat is een uur rijden (zonder files) naar Greenwich Park.
De pond is nu wel laag , maar dan?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:20

Ik zou voor die familie gaan, ik heb ook al plek gereserveerd bij familie, vlakbij Greenwich Park maar ik hoor geluiden dat mensen voor onmogelijke bedragen kamers en huizen willen verhuren tijdens de OS ;(

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:35

Ibonn schreef:
Ik zou voor die familie gaan, ik heb ook al plek gereserveerd bij familie, vlakbij Greenwich Park maar ik hoor geluiden dat mensen voor onmogelijke bedragen kamers en huizen willen verhuren tijdens de OS ;(

Daar was ik al wel bang voor, daarom ben ik nu al aan het kijken wat het nu kost, dan kan ik een beetje vergelijken tegen die tijd.
En anders toch maar naar familie die ruim 60 kilometer verder woont :j

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:16

Ik hoop ten volle dat ik kaarten vastkrijg voor de dressuur en dan uiteraard liefst de kür, al zal ik dan niet veel Belgen aan het werk zien mss, alhoewel, binnen 3 jaar staan we wel weer wat verder) en dan maak ik er gewoon een dagtripje van, met de trein tot in Londen en dan met de bus/tram tot in Greenwich. Moet zeker te doen zijn denk ik zo?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 12:49

Als een sardientje in een blik :D Vast wel :D :D Ik zou wel op tijd reserveren :D

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:28

Voor deze ene keer zal ik dan zeggen dat ik het heerlijk vind dat mijn oudste dochter in Londen is gaan wonen :+
En dan het allermooiste als ze de straat uitloopt staat ze in Greenwich Park :D
Die kan op familie visite rekenen als ze er tegen die tijd nog woont :P