Een Zweedse vrouw is veroordeeld voor dierenmishandeling omdat ze een paard hield in haar kelder. De 32-jarige uit Halland mag voor de rest van haar leven geen dieren meer houden. Dat meldt de krant Aftonbladet.
18 vierkante meter De politie trok naar het huis van de vrouw na een anonieme tip. De agenten zagen tot hun verbijstering een paard door het keldervenster piepen. Het dier zat opgesloten in een ruimte van 18 vierkante meter en amper 178 centimeter hoog.
Geen voedsel De vloer van de kelder lag vol drek. Het paard kreeg enkel water, geen vast voedsel.
Kattenluikje dichtgespijkerd Uit de huiszoeking bleek voorts dat de vrouw er ook nog vier poezen op nahield. Die konden het huis niet uit omdat ze het kattenluikje had dichtgespijkerd.
Het eerste wat in mij opkwam was inderdaad: Hoe kreeg ze dat paard die kelder in?
Goed dat ze daar ten minste overgaan op een straf die passend is. Haar hele leven geen dieren meer, ik denk dat je in Nederland verder moet gaan om deze straf te krijgen..
Héél apart! Maar die info over de kattenluikjes voegt in mijn ogen niets toe. Sinds wanneer is het dierenmishandeling om je katten binnen te houden??
Warboel
Geplaatst: 22-03-09 14:25
2e vraag, hoe krijgen ze hem er weer uit.. Echt ziek zeg jeetje.. Arm dier
mairead
Geplaatst: 22-03-09 14:34
Ja; ik zat ook te denken hoe je in vredesnaam een paard in je kelder kunt krijgen? Maar nog belangrijker: hoe gaan ze dat paard nu uit de kelder krijgen en wat gaan ze er dan mee doen? Als het arme beest geen vast voedsel kreeg en zijn (hele?) leven heeft doorgebracht in zo'n kleine ruimte zonder soortgenoten, zal hij zowel lichamelijk als geestelijk niet in orde zijn. Hoe komt die vrouw op zo'n idee? Echt onbegrijpelijk! Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar hoe oud het dier is en hoe groot. Heeft iemand meer informatie over deze vreemde zaak?
Mjay
Geplaatst: 22-03-09 14:38
zal lekker geroken hebben in dat huis!
Waaltje
Geplaatst: 22-03-09 21:00
Dat mens is echt ziek !!! Hopen dat het paardje een betere eigenaar krijgt