Springruiter Ludger Beerbaum teruggezet naar B-kader

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Springruiter Ludger Beerbaum teruggezet naar B-kader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:23

http://www.knhs.nl

De Duitse paardensportbond heeft springruiter Ludger Beerbaum teruggezet naar het B-kader. Reden is de verkoop van Beerbaums toppaard All Inclusive. De 45-jarige Beerbaum dankte zijn uitverkiezing voor de topselectie de laatste tijd juist aan dat paard, zo liet de bond maandag weten.

Duitslands beste springruiter in de afgelopen twintig jaar kon zich in deze beslissing wel vinden. ,,Het is meer dan correct'', zei hij na een gesprek met bondscoach Otto Becker. Beerbaum verkocht All Inclusive aan een Zwitserse groep. Het bod was te goed om te weigeren, zei hij eerder. De Ier Dennis Lynch gaat de ruin nu berijden.

Beerbaum doet in ieder geval niet mee aan het EK in Windsor in augustus. Beerbaum gaat zich nu met zijn achtjarige paard Gotha richten op de WK in 2010 en de Olympische Spelen in 2012.

Guetta

Re: Springruiter Ludger Beerbaum teruggezet naar B-kader

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:26

Begrijpelijke keuze, maar toch raar om zo'n topruiter in het B-kader te zien...

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:29

Hij komt echt wel terug hoor aan de top maak je daar maar niet druk om. Hij weet wat hij doet en wil!!!.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:31

Cayenne schreef:
http://www.knhs.nl

De Duitse paardensportbond heeft springruiter Ludger Beerbaum teruggezet naar het B-kader. Reden is de verkoop van Beerbaums toppaard All Exclusive. De 45-jarige Beerbaum dankte zijn uitverkiezing voor de topselectie de laatste tijd juist aan dat paard, zo liet de bond maandag weten.

Duitslands beste springruiter in de afgelopen twintig jaar kon zich in deze beslissing wel vinden. ,,Het is meer dan correct'', zei hij na een gesprek met bondscoach Otto Becker. Beerbaum verkocht All Exclusive aan een Zwitserse groep. Het bod was te goed om te weigeren, zei hij eerder. De Ier Dennis Lynch gaat de ruin nu berijden.

Beerbaum doet in ieder geval niet mee aan het EK in Windsor in augustus. Beerbaum gaat zich nu met zijn achtjarige paard Gotha richten op de WK in 2010 en de Olympische Spelen in 2012.

Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt? Nou ja, aan de andere kant krijgt nu een andere ruiter de kans, er zijn genoeg talentvolle jonge ruiters...Maar jeetje, Beerbaum zo "afschepen"...Ik dacht dat je je beste speelkaart nooit weggooide, ook als de situatie er wat minder uitziet... :o

Het paard heet trouwens All Inclusive :+ (denk al, nog een paard wat naar Zwitserland verkocht is :P )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:33

Hij heeft aan Gotha een fantastische merrie en daarmee gaat hij zeker terugkomen in het A-kader :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:39

Cayenne schreef:
Hij heeft aan Gotha een fantastische merrie en daarmee gaat hij zeker terugkomen in het A-kader :j

Jep, maar inderdaad nu nog niet, Gotha is nog te groen....Helaas!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:35

Toch wel een verrassing om te lezen, dit.
Ik weet dat Ludger Beerbaum op het moment even een minder goede periode doormaakt, maar dit klinkt toch wel erg drastisch! Hoewel ik het ook wel kan begrijpen; zo kunnen andere ruiters ook eens een kans krijgen in het A-kader.
En ik ben het er ook mee eens dat hij vast wel weer terug komt aan de top. Ik vond Gotha er ook zeer veelbelovend uitzien! Overigens ben ik ook wel fan van Coupe de Coeur: dat vind ik zo'n geweldig mooi beest! Helaas vallen de resultaten alleen vaak een beetje tegen...

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:47

ik vind coupe de coeur ook een geweldig paard. ook heeft hij nog de ruin enorm die ook af en toe wel aardig springt

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 07:02

Met coup en couleur zou je in nederland al in het a-kader zitten. Maar hij komt zeker terug met gotha wat een fantastisch dier. Maar ja nu laten ze wel zien dat niet alles draait om de beerbaums.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:27

Goede en verstandige keuze van de Duitse bond. Ook netjes van Beerbaum dat hij er zo mee om gaat (al heeft hij weinig keus).
Zeer terecht zonder toppaard heb je in het (Duitse) A-kader niets te zoeken....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:08

Yolien schreef:
Zeer terecht zonder toppaard heb je in het (Duitse) A-kader niets te zoeken....

Beerbaum heeft paarden onder zijn kont waar mee je (zoals Nowornever al heel terecht opmerkt...) in Nederland wel mee in het A-kader zou zitten...

Maar goed, de keuze is gemaakt en ik vind ook dat Beerbaum er zeer sportieg mee omgaat...hoewel ik me afvraag waarom hij niet een andere troefkaart van stal trekt, maar daar zal hij zijn redenen voor hebben. Misschien legt Beerbaum er zich ook zo makkelijk bij neer omdat hij zelf wel iets en een 'pause' ziet....

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:43

Idd appart om zo een grote naam in het B kader te zien, maar idd wel begrijpelijk....