Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Rymke schreef:Wat jammer dat hij niet op Indoor Brabant gaat starten, ik ga daar heen en zou het echt fantastisch vinden als hij mee doet.
Misschien moet ik hem even een overhaal mail sturen.Om de verleiding nog wat groter te maken!
Vero83 schreef:wat ik niet snap, waar was dit paard vroeger? zo een paard dat van zichzelf zo kan lopen moet toch al veel eerder ontdekt zijn... of op wedstrijd geweest zijn...
Citaat:Carrière
Totilas is gefokt door het duo J.K Schuil en A. Visser. Deze lieten Totilas uitbrengen in de dressuursport door de Friese dressuuramazone Jiska van den Akker. De 4-jarige Totilas kwam voor het eerst in actie tijdens de Pavo Cup en won de voorselectie in Friesland. De finale van de Pavo Cup bracht geen hoge klassering voor Totilas. De combinatie selecteerde zich voor het Wereld Kampioenschap jonge dressuurpaarden voor 5-jarigen in 2005 te Verden. Totilas en Jiska eindigden in de finale op een vierde plaats, als beste Nederlandse combinatie.
In 2006 werd Totilas aangekocht door Kees en Tosca Visser van Moorlands Stables. Dit gebeurde via Dressage Horses van Matty Marissink. Vanaf dit moment gaat de hengst door het leven als Moorlands Totilas en komt hij op stal in Harskamp bij Edward Gal. Edward nam Totilas verschillende keren mee tijdens clinics op grote evenementen zodat hij alvast aan de situatie van een wedstrijdring met publiek kon wennen.
Op 29 juli 2007 kwam de combinatie Edward Gal en Moorlands Totilas voor het eerst officieel aan de start. Het ging om een start in de Prix St. George rubriek in Schaijk. Edward en Totilas zetten een score neer van 73.36% en behaalde daarmee de eerste plaats. Een prima debuut met een afstand van meer dan 9% op de nummer 2.
December 2008 staat in het teken van Totilas' debuut in de hoogste klasse van de dressuur, de Grand Prix. Tijdens Hippisch Hengelo in de Moorlands-rubriek sluit de hengst zijn eerste Grand-Prix start af met een percentage van ruim 73%
Pipo schreef:Vero83 schreef:wat ik niet snap, waar was dit paard vroeger? zo een paard dat van zichzelf zo kan lopen moet toch al veel eerder ontdekt zijn... of op wedstrijd geweest zijn...
Ja hoor, hij liep als vierjarige onder Jiska van de Akker op de Pavocup.
Vero83 schreef:oke dank u wel.![]()
maar dat zo een paard dat zo kon lopen toen niet de pannen van het dak heeft gelopen is toch niet te snappen dan.
Zijn er ook foto's te vinden van toen?
Vero83 schreef:och gij, dus die lingh ja die liep vroeger niet zo speciaal? doen ze met die paarden iets dat die zo kunnen lopen dan?
Ik rij nu een een 4 jarige Jazz x Rolex, hij heeft zijn bouw mee en schouder heeft hij ook maar het meeste dat hij van de grond komt is niet 1/10de van wat zij laten zien en dan denk ik hoe kan je een paard zo doen lopen dat moeten ze toch van nature hebben?
niet dan?
listiglistje schreef:Vero83 schreef:och gij, dus die lingh ja die liep vroeger niet zo speciaal? doen ze met die paarden iets dat die zo kunnen lopen dan?
Ik rij nu een een 4 jarige Jazz x Rolex, hij heeft zijn bouw mee en schouder heeft hij ook maar het meeste dat hij van de grond komt is niet 1/10de van wat zij laten zien en dan denk ik hoe kan je een paard zo doen lopen dat moeten ze toch van nature hebben?
niet dan?
Deze paarden hebben ook wel degelijk natuurlijk talent, anders stonden ze op jonge leeftijd niet op dit soort stallen.
En ze hebben natuurlijk het juiste traject gevolgd met een goede africhting en goede ervaren ruiter(s).
Echter spectakel komt niet uit het voorbeen, maar vanuit het achterbeen.
Als ze kunnen gaan zitten, dragen en schakelen komt de schoudervrijheid vanzelf.
Daarnaast zijn er nog allerlei andere truuken om een paard spectaculairder te laten lopen, maar die praktijken zet ik hier niet neer