Tuigpaardhengst Atleet heeft nieuwe eigenaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Tuigpaardhengst Atleet heeft nieuwe eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 07:53

www.kwpn.nl

Hengstenhouder Wim Cazemier uit Nuis heeft vorige week de tuigpaardhengst Atleet (v.Patijn) overgenomen van Hermannus Boelens en inmiddels zijn de Gebr. van Manen uit Ede mede-eigenaar.

Wim Cazemier: ‘Vorige week dindagmorgen kwam het ter sprake en ’s avonds hebben we het rondgemaakt. Ik ben er heel erg blij want het is een hele fijne hengst. Ik ben ook blij dat ik hem nu samen heb met de Gebr. van Manen want het is toch belangrijk om merries bij een jonge hengst te krijgen. Er waren ook wel particulieren die mee wilden doen maar een hengstenhouder als mede-eigenaar brengt toch ook weer merries mee en dat is interessant.’

De vierjarige Atleet werd door R. Aalders uit Nieuw Roden gefokt uit de stermerrie Sintia (Waterman x Farao) en komt uit de Kerna-stam van de Familie van der Maat. De donkerbruine wist tijdens het verrichtingsonderzoek vorig jaar enorm te imponeren en werd met hoge cijfers in het stamboek ingeschreven.

Atleet is uiteraard beschikbaar via de stations van Wim Cazemier en de Gebr. van Manen.