Twee sterk vermagerde pony's in beslag genomen door de LID

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Twee sterk vermagerde pony's in beslag genomen door de LID

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 17:17

www.rtvoost.nl

De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming heeft vorige week twee pony's in beslag genomen.

De pony's stonden in natuurgebied De Weerribben. Ze waren sterk vermagerd. In het deel van De Weeribben waarin ze stonden was voor hen niets te eten, mede doordat het stuk land gefreesd is om nieuwe rietgroei te stimuleren. De 21-jarige eigenaar had al een waarschuwing gekregen dat hij de dieren bij moest voeren. Bij diverse hercontroles bleken de pony's nog steeds geen eten te hebben. Een goede uitleg kon de eigenaar daarvoor niet geven.

Klik hier voor een foto.

marloesXpaco

Re: Twee sterk vermagerde pony's in beslag genomen door de LID

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:20

Aaaach... wat zielig! Goed dt ze in beslag zijn genomen!

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:47

Ik vindt dit echt erg, geen woorden voor.
Ben je ook lekker bezig als 21 jarige

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:49

kan aan de foto liggen maar ik vind de fjord er nu niet te mager uitzien en ik vermoed dat de shet gewoon oud is :?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:07

Vind het ook niet ontzettend mager eruit zien, maar kan ook door de wintervacht komen dat je het niet ziet.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:24

tessyke schreef:
kan aan de foto liggen maar ik vind de fjord er nu niet te mager uitzien en ik vermoed dat de shet gewoon oud is :?
?? Om een Fjord zo te krijgen moet ie toch al een tijdje geen eten hebben hoor. En dan nog, er is niets te vreten daar. De shet zal ongetwijfeld niet jong zijn gezien zijn witte kleur maar je ziet toch wel dat dit armoe troef is? ;(

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:25

Ik vind ze wel mager. Als je die vacht eraf zou scheren hou je niks over.
Heel goed dat ze in beslag zijn genomen! Moet de eigenaar er maar beter voor zorgen. Dat hele land is alleen maar modder dat is toch geen fijne leefomgeving voor de pony's.

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:28

Als ik denk aan mijn weldoorvoede, tijdig ontwormde paardjes ja ziet er toch niet uit zo.
De LID is nou eenmaal wat daadkrachtiger dan de AID, gelukkig, hier moet het eerst te laat zijn.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:37

als ik Donna bekijk (zie topic) en je ziet haar zo dan denk je dat het wel meevalt maar als je voelt, dan is ze nog steeds erg mager, daar krijg ik bijna geen vet aan...en die ziet er hetzelfde uit als die op de foto, die zijn echt wel mager!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:18

Ik vind het goed dat ze in beslag zijn genomen en ik hoop echt dat ze nu een beter leven krijgen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:19

Ehm, had ergere foto's verwacht...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:21

Lekker krom dit zeg. De 'wilde' konik paarden in Nederland mogen gewoon om komen van de honger omdat het natuur is. Als ze te zwak worden werden ze afgeschoten. Zodra de paarden van een particulier zijn is er ineens sprake van schuld.
Ik vind het laten hongeren van paarden niet goed te praten, maar de DB heeft weer een heerlijk kromme gedachtegang.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1069443

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:47

Sizzle schreef:
Lekker krom dit zeg. De 'wilde' konik paarden in Nederland mogen gewoon om komen van de honger omdat het natuur is. Als ze te zwak worden werden ze afgeschoten. Zodra de paarden van een particulier zijn is er ineens sprake van schuld.
Ik vind het laten hongeren van paarden niet goed te praten, maar de DB heeft weer een heerlijk kromme gedachtegang.

Ben ik met je eens. Maar dit gebied is gefreesd voor nieuwe rietgroei. Logisch dat die pony's dan niets meer te eten hebben. Dit is iets anders dan het natuurgebied van de Konikpaarden, waar zij voor het onderhoud dienen. Neemt niet weg dat ik beide zaken schandalig vind!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 19:52

Sizzle schreef:

ja dat was ook het eerste dat bij mij opkwam ;-)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:27

ik heb wel eens magerdere paarden gezien....maar goed...ze zullen niet vet worden daar...dus mooi op tijd ingegrepen!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:04

jaja zo mager zien ze er niet uit, heb pas vele mageren gezien, en dan met zn 20e op een klein stukje modder
maar je er lag een heel klein beetje hooi, dus bel de dierenbescherming, nee sorry we kunnen niks doen, hebben hooi.

en dan maakt de dierenbescherming van die reclame dat paarden binnenstaan enzo..... .......ja ze hebben toch hooi
hoe krom ben je dan bezig

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:44

Als de Dierenbescherming toch bezig is met uitgehongerde dieren te traceren, zouden ze ook de natuurmonumenten eens voor de rechter moeten slepen met het opzettelijk laten verhongeren van de Konikpaardjes.....dat vind ik zeker zo erg, die hebben helemaal niets te vreten. Dat gaat om tientallen doden pony's en runderen. Onder het mom van "laat de natuur zijn gang gaan " laten ze ze doodhongeren! Schandalig !!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:49

Stel.... dat de foto's vertekend zijn en de dieren ècht mager zijn..... dan lees ik dat er DIVERSE hercontroles zijn geweest.... :oo

Wàt 'n manier van werken: één hercontrole moet toch voldoende zijn? :(

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 12:15

die shet is wel echt mager hoor..... de dikke vacht met al die lucht er tussen is slechts vacht.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:52

bah ...de zoveelste weer....en er zijn er zó véél meer waar niks aan gedaan word :( :(

veralover9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:14

ik heb de foto gezien wat erg maar beter dat ze zijn ingenomen door de dierenbescherming