Talentvolle achtjarige springmerrie Uceline verkocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anna_

Talentvolle achtjarige springmerrie Uceline verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 17:16

http://www.dehoefslag.nl

Met de verkoop van Uceline (Celano x Koriander) aan de Griekse Athina Onassis en haar Braziliaanse echtgenoot Alvaro Alfonso Miranda de Neto is een van de meest getalenteerde springpaarden de Nederlandse springsport ontglipt. De nog maar achtjarige schimmelmerrie won onder Willem Greve in 2007 de VION Cup bij de zesjarigen, werd afgelopen jaar tweede op het WK in Lanaken en imponeerde veelvuldig op internationale jongepaardenrubrieken.

Greve, die de merrie zelf scoutte, vertelt over de keuze van hem en mede-eigenaar Leon Thijssen. ‘Ik ben naast ruiter ook handelaar en moet mezelf zien te bedruipen, maar dit was geen makkelijke beslissing. Ik was knettergek met dit beestje. Ze is heel speciaal en zoals haar is er eigenlijk maar een. Vaak kreeg ik de vraag of ze er wel alles in had en moest ik haar verdedigen. Maar wat je haar ook voorzet, ze gaat er zonder problemen overheen. Ze is in haar leeftijdscategorie een van de grootste talenten ter wereld!’ Met Uceline, wiens moeder Paulien onder de Britse Charlotte Platt op het hoogste niveau loopt, zit Miranda de Neto ruim in de goede paarden.

Onder bemiddeling van Jan Tops werden het laatste half jaar al de KWPN-hengst Untouchable (v. Hors la Loi II) en de geroutineerde Aboyeur W (v. Anmarsch) (eerder onder Heinrich Hermann Engemann) aangekocht.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 09-03-09 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast naar regels voor VN

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:28

Jammer dat deze merrie ook weer die kant op gaat. Ik begrijp de beslissing van de eigenaren maar ik ben benieuwd wat we nog van haar gaan zien.

bezelbub

Re: Talentvolle achtjarige springmerrie Uceline verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:33

Grappig mijn pa heeft vorig jaar ook 2 veulens aan haar verkocht
half broer en zus van elkaar allebei 11 maanden oud.
Vond het een bijzondere vrouw, haar man jen ik wel van de springwedstrijden maar vond het bijzonder om zo iemand te leren kennen.
De huisvesting zit in ieder geval goed, beter als daar kunnen ze het niet krijgen, bizar gewoon.

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:36

Hé wat leuk voor athina!
Hoop dat ze er veel mee gaat bereiken! :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:58

Jammer voor Willem, snap de beslissing maar zonde dat er zoveel goeien uit NL verdwijnen

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:38

Athina Onassis de Miranda die kan haar eigen man en stal prima zelf sponsoren :-)

Op wedstrijden vind ik ze zeker niet overkomen als hautaine mensen.

Poepscheppen :+ kan namelijk prima doen als manlief aan het losspringen is, dus totaal geen air. :D ;)