Trainers draf- en rensport protesteren tegen problemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Trainers draf- en rensport protesteren tegen problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 16:50

www.knhs.nl

De trainers uit de Nederlandse draf- en rensport vragen komende dinsdag met een ludieke protestactie aandacht voor de grote problemen in hun sport. Ze gaan met een colonne van paardenvrachtwagens op pad. De bijeenkomst vindt plaats op Duindigt.

De sector gaat gebukt onder een bestuurscrisis, dalende omzet van de totalisator en minder bezoek aan de banen. Bovendien is de rentelast op de hypotheek van Duindigt niet meer op te brengen. De circa 150 professionele trainers kunnen door het steeds lager wordende prijzengeld en oplopende kosten van voer en stro nauwelijks nog rond komen.

Volgens Tom Kooyman, voorzitter van de vakbond VDRP, loopt de werkgelegenheid van de hele sector gevaar. Hij gaat daarbij om ongeveer tweeduizend banen.

jSophiaF

Re: Trainers draf- en rensport protesteren tegen problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:22

Ik hoop echt dat deze actie wat positiefs gaat opbrengen, er moet iets gaan gebeuren, de draf- en rensport mag niet verloren gaan.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:06

Freya schreef:
Ik hoop echt dat deze actie wat positiefs gaat opbrengen, er moet iets gaan gebeuren, de draf- en rensport mag niet verloren gaan.

ik hoop het ook!en hopen dat het bij het bestuur ook allemaal gaat zoals het hoort!
want zo is het niet te doen!je kunt niet in de koers rijden voor 3 of 400 euro dat kost een draver al minstens in de maand!
en dan moet ie ook nog iedere week winnen wil je iets geld over houden,daarom gaat de meesten naar het buitenland,want hier is het niet te doen!due er moet wel wat veranderen!

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:41

Hoop dat dez ruzie nu eens positief uitvalt, maar zoals zo vaak heb ik mijn twijfels., Er zijn alleen maar zakkenvullers aan het front geweest. Als de een de boel had leegezogen kwam een vriendje van de ander en gaat alles van voren af aan JAMMER.....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:49

Moderatoropmerking:
ik heb een paar oneliners verwijderd :)