Britse Young Riders paard Warlock overleden door ongeluk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Britse Young Riders paard Warlock overleden door ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 21:51

http://www.eurodressage.com / Nieuwsredactie

Warlock, de geliefde dressuurruin uit Engeland is overleden. Het paard werd afgelopen weekend ingeslapen nadat hij zijn achterbeen brak na een ongeluk in het weiland.

Warlock, beter bekend als "Wally" werd afgelopen jaar nog Intermediair freestyle winterkampioen en vertegenwoordigde Engeland tijdens de Europese Kampioenschappen voor Young Riders in Portugal. Hij wist zich samen met zijn amazone Lara Griffith als enige Britse combinatie te plaatsen voor de kur op muziek.

Caroline Griffith (moeder van Lara): "Hij was een eigenzinnig heerschap, en dat bewees zich wel toen het maar liefst drie maanden duurde voordat hij door een bepaalde hoek van onze buitenbak wilde omdat we daar nieuwe lampen hadden geinstalleerd.
Ondanks zijn eigenzinnige karakter waren hij en Lara een geweldige combinatie."

"Het was geweldig om met dit paard te mogen werken en we zijn de eigenaresse Veronique Andre de la Porte ontzettend dankbaar dat we deze kans toendertijd van haar hebben gekregen."

De Nederlandse Veronique Andre de la Porte kwam met de Hannoveraanse Warlock uit op Young Rider niveau in de periode van 2003 tot en met 2005.

Warlock is zeventien jaar oud geworden.

Klik hier voor een foto.

Leonie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:23

Wat zonde!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:17

Hmmm, wat was dat toch een knapperd!

Citaat:
"Hij was een eigenzinnig heerschap, en dat bewees zich wel toen het maar liefst drie maanden duurde voordat hij door een bepaalde hoek van onze buitenbak wilde omdat we daar nieuwe lampen hadden geinstalleerd.
alhoewel ik denk dat ik niet met zó een soort paard om zou kunnen gaan :P

Wel een erg vervelende manier om aan je einde te komen :( Jammer dat hij niet een langer leven heeft kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:40

Heel erg zonde!

Maar wat ik eigenlijk nog erger vind is dat dit op de wei is gebeurd. Ik krijg dan altijd het nare gevoel dat dit voor een grote groep 'ruiters' weer een bevestiging is hun sportpaarden maar vooral op stal te houden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:55

Jeetje wat sneu dat het zo moet eindigen.

Inderdaad, is het een sportpaard wat het geluk heeft wel op de wei te mogen, gebeurd er dit.
Ik hoop inderdaad ook dat dit geen andere echte sportruiters er toe zet de paarden binnen te houden.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:13

Heel erg triest, ook voor zijn baasje. Mijn eigen paard heb ik een paar maanden terug ook om deze reden in moeten laten slapen.

Winged

Re: Britse Young Riders paard Warlock overleden door ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:36

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal oneliners verwijderd :)

Sussie85

Re: Britse Young Riders paard Warlock overleden door ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:27

Veronique was er erg van ondersteboven. Ze kwam hevig huilend de weide uit waar het gebeurd was. Hoe het precies is gebeurd weet ik niet. Het was tijdens de springwedstrijd afgelopen weekend in Den Goubergh. Geluk is wel dat het paard niet lang heeft hoeven te lijden. De dierenartsenpraktijk zit direct naast de manege en was dus erg snel ter plaatse om het paard uit zijn lijden te verlossen. Ontzettend zonde dat Warlock zo aan zijn einde moest komen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:33

Heel sneu, ook voor het baasje.
Vreselijk om je paard zo te moeten verliezen...