Paarden hielpen voetballer Paul Gascoigne van drank af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paarden hielpen voetballer Paul Gascoigne van drank af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 18:18

www.hln.be

Paul Gascoigne beweert dat hij al drie maanden verlost is van zijn alcoholverslaving. De voormalige speler van de Engelse nationale voetbalploeg zegt dat hij dat te danken heeft aan enkele paarden.

De 41-jarige Gascoigne heeft onlangs een afkickprogramma van 28 dagen gevolgd in de Sporting Chance Clinic, die werd opgericht door een andere bekende voetballer Tony Adams.

Zelf helpen
In de kliniek werden de patiënten in contact gebracht met paarden en aangemoedigd om met de dieren te communiceren. "Ik stond in de wei naast een paard, het kwam naar me toe en duwde zijn hoofd tegen me aan", aldus Gazza aan The Sun, "Het is een rare manier van werken om af te kicken, maar geloof me het werkt wel."

Gascoigne wil nu zelf verslaafden helpen met af te kicken. "Ik was verslaafd aan alcohol, Red Bull, laxeermiddelen...ik ben dan waarschijnlijk ook de meest geschikte persoon om met andere verslaafden over drugs en alcohol te praten."

Voorlopig zit Gascoigne nog in een centrum in Hampshire om verder te herstellen van zijn verslaving.