Dierenwelzijnsorganisaties redden 35 pony’s

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Dierenwelzijnsorganisaties redden 35 pony’s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:12

www.horses.nl

Dierenwelzijnsorganisaties RSPCA en Redwings Horse Sanctuary redden afgelopen woensdag een groep van 35 pony’s uit een ondergelopen rivieroever. De weide in het Engelse Downham Market was in zeer slechte toestand. Daarnaast hadden de pony’s niet genoeg eten, drinken en schuilmogelijkheden. Ze waren er zeer slecht aan toe.

Nadat een dierenarts de pony’s had onderzocht, zijn de dieren overgebracht naar het Redwings Horse Sanctuary, waar voor opvang is gezorgd. De meesten waren uitgehongerd en hun vacht zat vol luizen. De rivieroever lag bezaaid met afval en kapotte machines. Vers water was er nauwelijks aanwezig.

RSPCA inspecteur Jon Knight vertelde: ,,Deze pony's waren in zeer slechte conditie en konden niet in deze omgeving blijven. Het belangrijkste is dat de dieren weer gezond worden.” Over de eigenaar van de pony’s is nog niks bekend.

meeikk

Re: Dierenwelzijnsorganisaties redden 35 pony’s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:03

goed werk :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 17:16

Hier kunnen we in Nederland nog iets van leren! Jammer dat de dierenbeschermingsorganisaties hier niet de mogelijkheden hebben die ze in Amerika wel hebben. Dat zou een hoop dierenleed kunnen besparen! Dit is weer knap werk van ze!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:17

ben ik het met je eens. hier word niet zo veel door de dierenbescherming gedaan vindt ik.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:22

kijk, daar wordt er tenminste rechtvaardig gehandeld..

Vind het beleid hier in Nederland ontzettend zwak. Heb laatst voor een werkstuk onderzoek gedaan, maar hier in nederland is het mishandelen van dieren hetzelfde als het kapotmaken van een openbare prullenbak of iets dergelijks.

Dierenmishandeling valt hier onder materiele schade, je krijgt dus dezelfde straf voor het kapotmaken van een lantaarnpaal en noem maar op. Zelfs geen strafblad hiervoor !

Terwijl je in Amerika en een strafblad krijgt, en ook nog eens een fikse geldboete enz.. Doe mij dat maar, ze moeten eens een keer leren hier dat een dier nemen heel veel verantwoordelijkheid met zich meebrengt.

Achja, en zo kan ik nog wel uren doorpraten over hoe erg ik me hier aan irriteer :P zal het jullie niet aandoen ;)

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:17

Goed werk. Hier in nederland word er veel te weinig een gedaan, omdat er veel te weinig mag.. :(

Kijk ook altijd die programma's op animal planet, vaak erg schokkend. Er lopen toch wat gekken rond.. :(

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:26

Dit speelt volgens het bericht in Engeland....

Verder niemand die conclusies verbindt aan het feit dat ondanks die strenge straffen in de VS, er altijd nog genoeg vreselijk schrijnende gevallen zijn om documentaires mee te vullen?

En gezien de omstandigheden in de VS, waar de paarden op dit moment bijna weggegeven worden wegens gebrek aan geld om ze te kunnen onderhouden (heb op sites al gezien dat je de paardjes voor bijna een stuiver mag kopen, maar inentingen moet je zelf betalen, is geen geld meer...), kunnen er waarschijnlijk nog heel veel nare beelden geschoten worden binnenkort, aangezien slachten sieluhggg en in verschillende staten verboden is...
Nee, daar is het echt goed geregeld!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:23

Niet alles aan amerika is natuurlijk goed en helemaal niet nu maar ik vind wel dat de dierenbescherming in nederland vaak te weinig rechten heeft om echt iets te kunnen ondernemen.

en het mishandelen van dieren moet anders worden gezien als het vernielen van een prullenbak!!!!!!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:50

Nee dan gaan we lekker hier met de dieren in Nederland om

Ik ken persoonlijk zelf gevallen die al meerdere keren dieren mishandeld hebben, en die nauwelijks een straf kregen. Ja, een kleine geldboete en hoppa, de week erna weer een hond.. Om vervolgens weer te mishandelen..

In Amerika is ook niet alles perfect, dat geloof ik ook niet. Maar ze zijn in ieder geval beter met bestraffen daar van dierenmishandeling. Daar hoef je echt niet 2x voor hetzelfde geintje gepakt te worden.. In tegenstelling tot hier in nederland waar men rustig weer een dier mag kopen na veroordeling van dierenmishandeling. In Amerika wordt een dier ook werkelijk als een levend iets beschouwd, hier in nederland ABSOLUUT NIET

Engeland weet ik verder niets van..

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 08:42

In de VS gaat een groot deel van je belasting naar gevangenissen toe...

Tuurlijk is het niet goed geregeld in NL.
Maar de vraag is wanneer het wel goed geregeld is. Hoofdzaak lijkt me preventie, en het voorkomen dat mishandelaars in herhaling kunnen vallen.

De vraag blijft, zijn er door die strenge straffen minder gevallen van dierenmishandeling?
Het gaat om de dieren, niet om het vervullen van wraakgevoelens hier.
Zijn die geholpen met gevangenisstraffen (even afgezien van het feit dat je in een gevangenis in ieder geval geen kans krijg..) of zijn er andere effectieve, minder kostbare maatregelen mogelijk?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:34

Ach , over die mishandeling en verwaarlozing ik zit net super sweet sixteen te kijken een dat meisje wilt een paard voor der verjaardag. Nog helemaal geen ervaring krijgt der cap niet eens op lukt het niet op op te stappen. wil ze allemaal omdat ze haar nog niet gebeten hebben. Over twee weken wil ze weer een andere iets en dan word dat paard ook zo verwaarloosd.

jamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:00

ik zou zo graag bij de RSPCA in Amerika willen!
Ze doen geweldige dingen voor deze zielige diertjes!