De Engelse televisiezender BBC zendt de individuele finale van dressuur en springen evenals de teamfinale springen van de Europese kampioenschappen op televisie uit. Het evenement vindt plaats van 25 en 30 augustus in het Engelse Windsor.
Iedereen in Nederland die de beschikking heeft over de televisiezender BBC kan het evenement volgen. Of ook Nederlandse omroepen zendtijd aan het evenement besteden is nog niet bekend.
,,De Europese kampioenschappen vertegenwoordigen de beste kant van de hippische sport. BBC is blij paardensport uit te zenden op televisie, paardensportliefhebbers krijgen zo de kans om via de televisie naar internationale topruiters te kijken”, vertelt Michael Cole, hoofdredacteur BBC sport.
Het is de eerste keer dat de EK’s dressuur en springen op dezelfde locatie verreden worden. Volgens showdirecteur Simon Brooks-Ward werd het plan, dressuur en springen op dezelfde locatie in Windsor te houden, zeer goed ontvangen.
Nederlandse omroepen hebben alleen verstand van voetballende idioten met teveel geld voor te hoog gewaardeerde clubs. Het kleine groepje internationale topruiters uit ons eigen land die een veel belangrijkere rol voor ons als paarden/handelsland vervullen(promoten van onze Nederlandse fokproducten), zullen haast geen aandacht krijgen, laat staan het hippische publiek. Jammer maar waar. Life will find a way.
Dat is fijn zeg. Engels commentaar is ook vele malen leuker en kundiger dus ik kijk sowieso BBC.
daniella74
Geplaatst: 24-02-09 11:59
Dat zijn berichten waar je blij van wordt Beland toch meestal al bij de BBC
mairead
Geplaatst: 24-02-09 13:13
Ik mag ook graag naar de BBC kijken. Toen de NOS het met de Kerst zo liet afweten bij het uitzenden van de wereldbekerwedstrijd in London, ben ik ook op de BBC blijven hangen; die hadden er toen nog een heel programma omheen en ze zonden ook interviews uit met deelnemers enzo. Als het om paardensport gaat, kijk ik ook liever naar de Duitse televisie; die zendt op dat gebied ook veel meer uit dan de Nederlandse omroepen. Maargoed; aangezien het EK plaatsvindt in Engeland, verbaast het mij niks dat de BBC er aandacht aan gaat besteden. En Engeland is nu eenmaal een paardenland. Nederland vind ik zelf ook best wel een paardenland, maar om de een of andere reden hebben wij niet hetzelfde imago als Engeland, ik verwacht daarom eigenlijk niet dat de Nederlandse omroepen veel aandacht gaan besteden aan het EK... maar wie weet leren ze het nog wel eens!
Goed nieuws in elk geval! Als ik het onthoud en als ik dan tijd heb zal ik waarschijnlijk ook wel even inschakelen op de BBC!
Wat fijn! Stiekem ga ik toch ook maar kijken of er niet wat live te volgen valt in Windsor, al zijn de kaarten best prijzig!
Irisx
Geplaatst: 24-02-09 15:35
Ik ga zeker kijken:).
Als het om paardensport gaat, dan wil ik zelfs wel naar Italiaanse zenders kijken! Ookal kan ik geen Italiaans;).
Nils_010
Geplaatst: 24-02-09 15:54
Rotterdam is hier ook al een tijdje mee bezig om allebei te krijgen zowel dressuur als springen: Martien van den Heuvel, voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie, heeft vandaag Rotterdam kandidaat gesteld voor de Europese Kampioenschappen Springen in 2011. Het samenwerkingsverband van KNHS, Gemeente Rotterdam, Rotterdam Topsport en CHIO Rotterdam, dat eerder al de organisatie van de Europese Kampioenschappen Dressuur in 2011 door de internationale hippische federatie (FEI) toegewezen kreeg, ziet het als een win-win situatie voor alle partijen om in augustus 2011 aansluitend aan het EK Dressuur ook het EK Springen te organiseren.
De samenwerkende partijen zullen op 3 maart as. bij de FEI in Lausanne de kandidatuur presenteren. Kort daarna volgt de toewijzingsbeslissing van de FEI. De organisatie van het CHIO Rotterdam heeft al vele jaren bewezen hippische evenementen van topklasse in het Kralingse Bos te kunnen realiseren. De geplande nieuwbouw van de hippische accommodatie kan bijna niet beter worden ingewijd door de organisatie van twee EK’s in 2011. Ook zal een EK Springen de rol van Rotterdam verder versterken als ‘Gateway to the Games 2012’; een initiatief waarmee Rotterdam sporters en sportploegen vanuit de hele wereld de gelegenheid geeft zich optimaal voor te bereiden op de Olympische Spelen in Londen in 2012.
De KNHS, de gemeente Rotterdam, Rotterdam Topsport en het CHIO Rotterdam zullen op korte termijn een convenant ondertekenen, waarmee de intentie tot intensieve samenwerking rondom een EK springen in 2011 in Rotterdam wordt onderstreept
dus hopelijk ziet de de publieke omroep (of miss wel een commerciele omroep dan wel het belang in van paardensport)
daniella74
Geplaatst: 24-02-09 16:02
PukenIcara schreef:
Ik ga zeker kijken:).
Als het om paardensport gaat, dan wil ik zelfs wel naar Italiaanse zenders kijken! Ookal kan ik geen Italiaans;).
Geloof mij, binnen 15 seconden heb je het geluid uitgezet
Cowgirl
Geplaatst: 25-02-09 08:23
Van mij part organiseren ze het alleen nog maar in engeland en duitsland...tenminste echte paarden landen die ook hun kijkers tegemoet komen en met leuk commentaar.