www.dehoefslag.nl
De Nieuw-Zeelandse eventingruiter Mark Todd vestigt zich binnenkort in Groot-Brittannië, om zich van daaruit volledig op de eventingsport te storten. Vorig jaar nog kwam de ruiter groots in het nieuws toen hij na een stop van acht jaar aankondigde deel te willen nemen aan de Olympische Spelen. Todd kocht het toppaard Gandalf en kwalificeerde zich voor Hongkong. Hij zette van de Nieuw-Zeelandse deelnemers een van de beste resultaten neer.
In het Britse magazine Horse and Hound zei Mark Todd dat hij zich met de Belgische eventingruiter Bruno Goyens de Heusch zal vestigen in Swindon. Hij verwacht met acht paarden te gaan werken, waaronder Gandalf, die waarschijnlijk aan start komt in Badminton.
Toch zal de ruiter niet het jaar rond op Britse bodem verblijven; zijn kinderen gaan immers in Nieuw-Zeeland naar school. ‘Ik ben van plan tot juni in Europa te blijven, daarna ga ik voor een maand terug naar huis. Vervolgens blijf ik tot het eind van het seizoen in Groot-Brittannië. Kerstmis vier ik met mijn familie in Nieuw-Zeeland’, aldus de eventer in Horse and Hound.