Sven Rothenberger voortaan ook actief met bolhoedje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Sven Rothenberger voortaan ook actief met bolhoedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 18:05

http://www.dehoefslag.nl

In de nabije toekomst zal dressuurruiter Sven Rothenberger een bolhoed opzetten en achter een jurytafel plaatsnemen.

Rothenberger heeft zijn ‘toelatingsexamen’, bestaande uit een praktijktest, een intake gesprek en een aantal computervragen achter de rug en kreeg vorige week bericht dat hij mag instromen als kandidaat-jurylid Lichte Toer.

Jan Peeters en Wim Ernes, die zich intensief met deze cursussen bezighouden en de opleidingen verzorgen, zijn het eens: ‘Ervaren ruiters die na hun actieve sportloopbaan achter de jurytafel willen plaatsnemen, kunnen we in Nederland goed gebruiken.'

inkepink

Re: Sven Rothenberger voortaan ook actief met bolhoedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:23

dit kan wel eens heel positief zijn. Een ervaren paardenman als sven zal hoogstwaarschijnlijk (hoop ik dan) een proef kunnen beoordelen zoals het in de boeken staat en rijtechnische fouten wellicht beter 'zien' Dan doel ik op paarden die met veel show maar zonder goed ruggebruik etc door de ring gaan, oftewel de combi's die voor het plaatje gaan en niet voor het nette/correcte rijden.
De toekomst zal het leren

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:42

Heel goed!! Ik denk een hele gunstige ontwikkeling! Zulke mensen hebben veel oog voor een correct gereden en geschoold paard! Tof!

Smaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:53

Ben benieuwd wie er nog meer toegelaten zijn...
Maar inderdaad: Er zijn nooit genoeg vakkundige paardenmensen die achter een jury-tafel willen plaatsnemen...

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:37

En wat zijn dan de eisen om in te kunnen stromen? Ben ik wel benieuwd naar!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:43

palo2 schreef:

Ik weet niet of daar echt eisen voor zijn. Maar iemand met zo'n staat van dienst in de internationale dressuurwereld met meerdere olympiades en WB op zijn naam is uiteraard welkom achter de jurytafel. En hij stroomt in in de Lichte tour.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:05

Suzanne F. schreef:
palo2 schreef:

Ik weet niet of daar echt eisen voor zijn. Maar iemand met zo'n staat van dienst in de internationale dressuurwereld met meerdere olympiades en WB op zijn naam is uiteraard welkom achter de jurytafel. En hij stroomt in in de Lichte tour.

Ik snap dat zo iemand welkom is maar het is nog wel iets anders om achter de tafel te zitten! Ik neem aan dat er toch aan bepaalde eisen voldaan moet worden. Net zoals er voor het Z ook een versnelde procedure kan plaatsvinden zou dat nu misschien ook wel mogelijk zijn voor de Lichte Tour! Daar ben ik dus benieuwd naar! 8-)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:13

Cayenne schreef:
Rothenberger heeft zijn ‘toelatingsexamen’, bestaande uit een praktijktest, een intake gesprek en een aantal computervragen achter de rug en kreeg vorige week bericht dat hij mag instromen als kandidaat-jurylid Lichte Toer.

Palo, een klein deel van je antwoord staat ook al gewoon in de openingspost ;)
Ze krijgen volgens mij ook soort soort toelating zoals nu bij de B t/m M al van toepassing is, waarop wordt 'gescoord' op verschillende vlakken.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:47

En waar blijven mensen als Rien van de Schaft, Henk van Bergen, John Swaab. Er zullen toch wel meer ruiters zijn die ook achter de tafel kunnen gaan zitten.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:11

Maar waar het mij om gaat is dat je weet welke eisen er zijn zodat je ook daadwerkelijk kunt reageren! Nu gaat de lichte tour cursus op 'uitnodiging'! Als er duidelijkheid is over de eisen kun je misschien wel gewoon inschrijven!