Streep door 'Zelhem' is flinke klap voor het publiek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Streep door 'Zelhem' is flinke klap voor het publiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 09:53

http://www.gelderlander.nl

Het schrappen van de Achterhoekse Paardedagen is voor veel ruiters een streep door de rekening. Echter, niet voor iedereen. Omdat het evenement in Zelhem al zo grootschalig was geworden, verkoos menig ruiter of amazone al een kleinere wedstrijd in de buurt in plaats van het grote spektakel in Zelhem.

Lange wachttijden, wedstrijden die uitliepen, een hoofdact springen die afgewerkt werd terwijl op de achtergrond alles al werd afgebroken. Het was niet allemaal goud dat er blonk in Zelhem. Met name dressuurrijders voelden zich soms een ondergewaardeerd.

Achterhoekse ruiters zien de afgelasting uiteraard als een verlies. Maar al te veel lokale ruiters deden er de laatste jaren niet mee. Volgens Mireille ten Have, een succesvolle dressuuramazone uit Doetinchem, was Zelhem een maatje te groot geworden. " Ik hoorde al steeds vaker van ruiters dat ze dat weekeinde naar Geesteren gingen met hun paard dan naar Zelhem. Omdat het daar kleinschaliger is. Voor mensen met meerdere paarden is het soms wel lastig", concludeert de amazone. "Ik vind het wel jammer dat het niet doorgaat voor het publiek. Ik ben benieuwd of er dit jaar nog meer toernooien in de problemen komen."

Karin Petterson deed in 2008 wel mee. Geen verrassing, want zij woont in Zelhem. "Het is een grote teleurstelling voor iedereen in Zelhem. Voor de sport en voor het publiek is het een slechte zaak. Er kwamen altijd veel mensen op af. Ik heb maar één keer meegemaakt dat het niet doorging en dat was vanwege het slechte weer. Het zal deze Pinksteren raar zijn zonder deze wedstrijden."

Verwant artikel:

[VN] Achterhoekse Paardedagen in Zelhem ook afgelast

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 10:41

Ja heel erg jammer, ik had het dit jaar ook weer voor 4 paarden in de planning om te gaan.
De endurance wedstrijd was er ook altijd top georganiseerd!