Vanaf 9.00 uur zal dinsdag 24 februari het KNHS-centrum te Ermelo in het teken staan van de nakeuring herkeuring, attestkeuring en zadelpresentatie van de verschillende fokrichtingen. Bij de tuigpaarden is slechts één hengst aangemeld voor de herkeuring. Deze hengst komt al om 9.00 uur in de baan. Het betreft een zoon van de Hackney-hengst PLAIN'S LIBERATOR.
817 BARON 528003 06.00177, VB, TP, 16 FEBRUARI 2006, ZWART, 1.65 M
V. PLAIN'S LIBERATOR, v. PLAIN'S BLACK SATIN M. OZORA TP, STER v. HARMONIE M. GIZORA TP, STER mv. BRAVOUR -- ORNAAT
Ik heb het niet zo op Hackney's in het algemeen, maar toch vind ik hem wel mooi!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 20-02-09 18:45
Liberator is een hele mooie hackneyhengst, en zeker met klassieker bloed is het een welkome aanvulling in de tuigpaardfokkerij.
Miss_Ice
Geplaatst: 20-02-09 19:11
Liberator is een hele mooie stoere hengst met een leuk karakter. Hij staat momenteel bij Hengstenhouderij Landzicht in Giessenburg. Tis een echte vent Altijd showen voor de dames, maar heel fijn om mee te werken!
Plain L is natuurlijk mooi voor de bloedspreiding, maar het blijft een hackney. De nafok ervan is qua beweging wel oke, de types daarin tegen vallen niet helemaal mee. Neonlight, Bloedspreiding oke maar niet ten kostte van alles! Harmonie, Bravour en Ornaat, ik weet het niet. Laten we het dinsdag even afwachtten.
Er zijn er tot nu toe zeven aangewezen voor Ermelo waaronder de 805 Baronet Larix x Renovo, die is van ons.