Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
spicegirl schreef:iedereen vergeet, dat het paard als zodanig, niet in het wild bestaat. het is heel, heel lang geleden door de mens selectief gefokt.deze paarden zijn verwilderd, en het ras word ook als gewone huis-pony gehouden.dan hadden ze beter przewalskis kunnen nemen.
dus "in het wild" bestaat niet, net als kippen/schapen/ of koeien in het wild.wel verwilderd.
en "in het wild "verhongeren beesten niet.die vallen ten prooi aan een roofdier, ook niet echt fraai, maar wel heel wat sneller. verhongeren is een onnatuurlijke dood, voor beesten die in het wild leven. en idd in het wild zouden ze verder trekken. doordat ze hier toch in een beperkte ruimte zitten, en niet door kunnen trekken, veroorzaak je deze gruwelijke dood. want geloof me, verhongeren is een pijnlijke en langdurige zaak!
dit soort stichtingen en verenigingen krijgen dus ook nooit meer een cent van mij....
_Sigrid_ schreef:Ik begrijp het wel. Want een het is toch uiteindelijk gewoon de natuur? Survival of the fittest?
Meestal gaat het mis zodra de mens zich er weer eens mee gaat bemoeien. En bovendien zijn deze paarden inderdaad echt niet te vergelijken met "onze" paarden.
Natuurlijk is het wel sneu dat er dieren doodgaan, maar dood is onlosmakelijk verbonden met leven.
jodi schreef:spicegirl schreef:iedereen vergeet, dat het paard als zodanig, niet in het wild bestaat. het is heel, heel lang geleden door de mens selectief gefokt.deze paarden zijn verwilderd, en het ras word ook als gewone huis-pony gehouden.dan hadden ze beter przewalskis kunnen nemen.
dus "in het wild" bestaat niet, net als kippen/schapen/ of koeien in het wild.wel verwilderd.
en "in het wild "verhongeren beesten niet.die vallen ten prooi aan een roofdier, ook niet echt fraai, maar wel heel wat sneller. verhongeren is een onnatuurlijke dood, voor beesten die in het wild leven. en idd in het wild zouden ze verder trekken. doordat ze hier toch in een beperkte ruimte zitten, en niet door kunnen trekken, veroorzaak je deze gruwelijke dood. want geloof me, verhongeren is een pijnlijke en langdurige zaak!
dit soort stichtingen en verenigingen krijgen dus ook nooit meer een cent van mij....
Ah!Dat wilde ik net zeggen.
Moeten ze maar wolven en beren erbij gooien(minder gezellig voor wandelaars,maar dat is de 'natuur' nu eenmaal niet)
Sammie schreef:,,Uit het onderzoek van het ICMO in samenwerking met onder meer ecologen en dierenartsen bleek dat het gebied wel degelijk geschikt is als natuurgebied. Het is een op zichzelf staand ecosysteem, het commentaar dat het geen ‘echt’ natuurgebied betreft omdat het gebied begrenst is door de mens, gaat daarom niet op”