Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
nielsd schreef:Lang niet elk paard kan op blote voeten. Bijv: Als ik mijn quarter niet op ijzers zet dan heeft ie binnen no time een peesblessure.
En zo zijn er nog vele meer gevallen waarbij een ijzer een uitkomst biedt.

kazary schreef:En elk mens hoort zelf zijn eigen stukje vlees te jagen. Dat deden ze vroeger ook.
Met andere woorden, je paard rijden of inspannen is niet natuurlijk. Dan moet men ook niet verwachten dat de verdere verzorging wel altijd natuurlijk kan.
Al is bekappen op zich al niet natuurlijk, heb namelijk in een kudde wilde paarden nooit een hoefsmid rond zien rennen.

kazary schreef:Klopt. En omdat er andere dingen nodig zijn kan een ijzertje ook wel eens nodig zijn. Wij houden ze in de zachte weide. Wij willen rijden of mennen. Natuurlijk is het houden van een paard niet. Dan ook niet bedenken dat de hoeven ineens wel allemaal zo gehouden kunnen worden. Dat strookt niet met elkaar.

kazary schreef:En ik kan niets met dit stukje. Ik vind het flauwekul, die hele hype. Natuurlijk bekappen bestaat niet als je een paard nooit kunt houden zoals in de natuur. Op verschillende ondergronden zonder ruiter.
En dat jij het wel wat vind dat mag, daar zeg ik toch ook niets van.Maar ik mag hier zeker toch ook mijn mening wel over ventileren?