Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Citaat:15.02.2009 - 22.00 uur
Bericht ontvangen, de twee merries zijn teruggevonden op 5 km van hun weide, zij hebben over een brug moeten wandelen.
Een autobestuurder heeft de paarden opgemerkt, loslopend op een weg, heeft een paardengezin uit hun bed gebeld om 6 uur, deze paardenvrienden
hebben de paarden in hun weide geplaatst en om 8 uur de Politie van Lommel verwittigd. De eigenaars waren op dat moment nog niet op de hoogte van de
verdwijning van hun lievelingen, zodus geen aangifte van verdwenen paarden.
De linten van de poort lagen netjes opgevouwen met drie samen naast de ingang, en twee hopen paardenhaar, vermoedelijk gaat het om een poging tot
diefstal, met twee heel slimme paarden, die zich niet laten doen hebben.
Het is de gewoonte om bij een diefstal met de paarden een eindje te wandelen naar het voertuig, aangezien zij heel zelden geladen worden aan de weide.
De paarden zijn onrustig en hebben blijkbaar iets meegemaakt.
De eigenaars willen zeker de automobolist en het paardengezin heel hartelijk danken voor de zorgen aan hun paarden.
vanitymay schreef:Fijn dat ze terug zijn, maar even niet om het een of ander, maar 10.000 euro voor een arabier??? Lijkt me ook een beetje overdreven...
Lynn_Nikita schreef:ik heb nog nooit meegemaakt dat de dieven het paard eerst poetsen, kunnen het geen leuke pennys zijn geweest die even wandeling wilde maken op zondag ochtend waarbij ze zijn losgeraakt?
wel fijn dat ze terecht zijn
vanitymay schreef:Fijn dat ze terug zijn, maar even niet om het een of ander, maar 10.000 euro voor een arabier??? Lijkt me ook een beetje overdreven...
naomi109 schreef:wie zegt dat die arabieren terug zijn?
Meavey schreef:Het shetje is een grullo-bonte (zwart-dun) is wel handiger een correcte kleur opgeven als je zoekt.
En aangezien dat best bijzonder is ook wat gemakklijker weer terug te vinden.

Adri schreef:Meavey schreef:Het shetje is een grullo-bonte (zwart-dun) is wel handiger een correcte kleur opgeven als je zoekt.
En aangezien dat best bijzonder is ook wat gemakklijker weer terug te vinden.
Dit zijn de kenmerken uit zijn paspoort, zijn eigenaar tevens voorzitter van de Shetlandervereniging/Belgie heeft mij dit paspoort persoonlijk overhandigd en in zijn aanwezigheid is dit op internet gezet.
Tevens is zijn naam bij de eigenaar Sneeuwvlokje en niet Isabel. (vergissing van de journalist.
Mijn taak is, de foto van het paardje zoveel mogelijk te verspreiden en niet telkens mij moeten inzetten om het een en het ander te verduidelijken. Paardje vinden is mijn grootste opdracht.

)