Isabell Werth rijdt haar 'beste kur ooit'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsedances

Isabell Werth rijdt haar 'beste kur ooit'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 12:50

www.stegen.net

Met nog twee wedstrijden voor de boeg in de West-Europese League van de wereldbeker dressuur - Gothenburg komend weekeinde en Indoor Brabant van 19 t/m 22 maart - heeft de Duitse Isabell Werth de leiding overgenomen in het klassement. Werth zegevierde in de Holstenhalle in Neumünster en liet met Satchmo een Kür zien die met een score van 76.723 werd gewaardeerd en die door Wim Ernes, voorzitter van de jury, werd omschreven als de beste die hij ooit van Isabell en Satchmo had gezien.

,,Het klopte allemaal wat deze amazone liet zien, er werden geen fouten gemaakt en daarbij beschikt de combinatie over heel veel uitstraling. We hebben het wel eens over kippenvel momenten dit was er zo eentje, waarbij de ambiance - een tot de nok gevulde hal - ook meespeelt”, aldus Ernes. Vrijdag won Werth ook al de Grand Prix.

De Russische amazone Alexandra Korelova legde met Balagur beslag op de tweede plaats, voor de Duitse Monica Theodorescu met Whisper, terwijl de Britse Laura Bechtolsheimer met Mistral Hojris verdienstelijk vierde werd. Sander Marijnissen uit Wijdewormer werd met Moedwill negende, net voor Aat van Essen uit Heerde met Premier.

In de West-Europese league gaat Isabell Werth nu dankzij vier zeges aan de leiding, voor Hans Peter Minderhoud uit Harskamp en Adelinde Cornelissen uit Beilen, terwijl Jeannette Haazen vijfde staat, voor Christa Laarakkers-Larmoyeur uit Winschoten. Laarakkers komt komend weekend met Ovation weer in actie en rijdt dan haar nieuwe kür. Afgelopen zaterdag draaide ze alvast even warm in manege De Dollard in Winschoten.

Klik hier voor alle uitslagen.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 15:24

Resultaten per jurylid zijn verhuisd naar de volgende link.

Bij het Duitse jurylid Katrina Wust scoorde Isabell Werth en Satchmo een wereldrecord voor de artistieke waardering
96% .

Horsedances schreef:
Tijdens de zojuist geeindigde wereldbeker kür op muziek in Neumunster,
kreeg het 19 jarige ex-politie en ex-circus paard het publiek op de banken.

Met een foutloze kür reden Alexandra Korelova en Balagur naar een tweede plaats
met een score van 78.00 %. Op Isabell Werth en Satchmo stond echter geen maat
en indrukwekkend reden zij naar een score van 84.55%.

Resultaten : http://eventcontent.hippoonline.de/367/docs/erg04.pdf

Horsedances

Frantic

Re: 19 jarig ex politie en ex circus paard publiekslieveling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:30

96%???? waarom laat ze dat dan nooit buiten Duitsland zien???

( afgunst misschien van mijn kant, maar ik heb haar nog nooit "artistiek" zien rijden.... Juist altijd wat stijf en afstandelijk, zeker geen artistiek geheel als b.v. de deen Andereas Helstant oid)

Katja

Re: 19 jarig ex politie en ex circus paard publiekslieveling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:36

Duits jurylid vind het misschien wel heel erg artistiek. 96% vind ik wel een hele heftige score moet ik zeggen.

Balugar is echt geweldig leuk al vond ik de score aan de hoge kant.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 15:59

amondi schreef:

( afgunst misschien van mijn kant, maar ik heb haar nog nooit "artistiek" zien rijden.... Juist altijd wat stijf en afstandelijk, zeker geen artistiek geheel als b.v. de deen Andereas Helstant oid)

96% is volgens mij 4 x een 10 en 1 x 8 of
3 x een 10 en 2 x een 9

Maar misschien moest Wust wel wat goedmaken, want het werd haar niet in dank afgenomen dat zij zitting nam
in de nieuw dressuur AD-HOC werkgroep ook wel Task Force genoemd.
Maar ja, ook Wim Ernes had er 90% voor over dus het zal allemaal wel zo zijn. Ik heb nog drie maal naar deze
kür gekeken maar ik kan me in deze exceptioneel hoge artistieke score echt niet vinden.

Thomas

Re: Isabell Werth rijdt haar 'beste kur ooit'

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 09:16

ik heb zelf ook gekeken,
maar ik vond het de score niet echt waard :P

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:50

We zullen zien of ze dit staaltje rijkunsten ook in Brabant volgende maand kan waarmaken?!? Ik hoop t Wilhelmus te horen!!!!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:38

Horsedances schreef:
amondi schreef:

96% is volgens mij 4 x een 10 en 1 x 8 of
3 x een 10 en 2 x een 9

Maar misschien moest Wust wel wat goedmaken, want het werd haar niet in dank afgenomen dat zij zitting nam
in de nieuw dressuur AD-HOC werkgroep ook wel Task Force genoemd.
Maar ja, ook Wim Ernes had er 90% voor over dus het zal allemaal wel zo zijn. Ik heb nog drie maal naar deze
kür gekeken maar ik kan me in deze exceptioneel hoge artistieke score echt niet vinden.

Is de kür ook terug te vinden op internet?
Wil je de link hier dan plaatsen?

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 18:23

Citaat:
Is de kür ook terug te vinden op internet?
Wil je de link hier dan plaatsen?

http://www.topdressage.tv

goto WorldCup Qualifiers
goto Neumunster 2009
goto Freestyle2Music Part3

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:18

Hmmm, ben ik de enige die deze kür niet zo geweldig vond als je mocht verwachten na het lezen van de scores?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:29

Hum, Ik vond de piaffes nog nooit zo goed, maar ik vond de aanleuning nog net zo zoekerig als altijd. Dat vind ik dan toch wel jammer. Ik had meer gedacht aan de percentages te zien, maar zo fantastisch was het dan toch nog niet helemaal.
Bedankt voor de link. Helemaal super. Kan ik eens lekker een regenachtig dagje mooi zoet mee zijn. Helemaal top. :D

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:05

Juist, die aanleuning was inderdaad zoekerig, waardoor het beeld imo soms érg rommelig werd.

daanthom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:52

ja wat we er ook van vinden de jury beslist en of dit altijd terecht is betwijfel ik soms wel, misschien kan ze dit
kunstje straks ook in brabant laten zien.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:52

tja, ik kreeg er geen kippevel van. Vond de aanleuning lang niet mooi, tijdens de passage is hij erg traag en soms slepend in het achterbeen.
Pirouettes waren groot, appuyement in passage naar links wel buiging naar rechts niet. Uitgestrekte stap was niet nageeflijk.
Ik heb hem wel eens beter zien lopen!

Leuke site trouwens voor een verveeldag!