Virgill Boko is één van de negen deelnemers in het Klein Poelhuis Gouden Paard van aanstaande zaterdag in Wolvega. De grootverdiener uit de stal van Hugo Langeweg neemt het onder andere op tegen titelverdiener Terminator
Virgill Boko won koersende al ruim 400.000 euro. In 2006 zegevierde hij in de Derby der driejarigen op Duindigt. Een jaar later pakte hij de Europese titel voor vierjarigen in Noorwegen. In november koerste hij voor het laatst in Nederland. Hij eindigde toen als vierde in de Prijs der Giganten. Virgill Boko vertegenwoordigt stal Langeweg in plaats van ThreestrarLimburgia, die tot gisteren voor het entrainement stond ingeschreven.
Grootverdiener De grootverdiener krijgt het zaterdag niet gemakkelijk. De zesjarige hengst moet vanwege zijn winsom 20 meter achter onder andere titelverdediger Terminator starten. Ook moet hij 40 meter goedmaken op de in vorm gekomen Tim Trot uit de stal van Rob de Vlieger. Unbounded River en Ruud Pools starten net als Virgill Boko vanaf de maximale afstand van 2640 meter.
Opmerkelijk is ook de deelname van Ronald de Beer. De pikeur stopte een jaar geleden onverwacht met koersen. Achter outsider Tempo Boy Worthy maakt hij zaterdag zijn come-back.
Openstellen Het openstellen van de koers door de Nederlandse Draf-en Rensport (NDR) heeft met negen deelnemers effect gehad. Op de oorspronkelijke sluiting van de inschrijving maandag, hadden slechts vijf combinaties zich aangemeld.
Deelnemerslijst Op 2600 meter: 1. Videx SR (Arend de Wrede), 2. Tempo Boy Worthy (Ronald de Beer), 3. Siem Schermer (Kurt Roeges), 4. Tim Trot (Rob de Vlieger).
Op 2620 meter: 5. Tennessie Forest (Caroline Aalbers), 6. Terminator (John de Leeuw), 7. Roesjha Dear (Stefan Schoonhoven)
Op 2640 meter: 8. Unbounded River (Ruud Pools), 9. Virgill Boko (Hugo Langeweg jr.)
ik woon vlakbij Hugo Langeweg ( er bijna naast ) ben er ook wel eens geweest is een goede stal en de paarden zijn super en krijgen ook een super verzorging enz.
ben benieuwd
_Rebec
Geplaatst: 10-02-09 21:31
Haha ja ik zat ook zo te lezen heh Ronald de Beer kijk ik wel bij het goede jaar. Wel heel leuk zo'n come back, heb er wel vertrouwen in
Echt Top dat Ronald weer op de kar stapt en Virgill kan het nog aardig zwaar gaan krijgen als Tim Trot van start af een mooi ruggetje krijgt word spannend