Tinky Winky is de naam van de hengst waarmee Dennis Evertse (21) in Gorssel (Gelderland) de Grote Prijs won. De stalruiter van Leon Thijssen kwam naar Gorssel om ervaring op te doen en kwam met vijf paarden vanuit Limburg. ‘Het is een eind rijden, maar als je vijf paarden kunt starten is het wel de moeite waard. Het is een prettige bak om in te rijden en de paarden leren veel van de entourage en de fijne parcoursen.’
In de Grote Prijs mochten 1m30 en 1m40 combinaties starten, maar voor sommige paarden was dat duidelijk te hoog gegrepen. Zeven van 27 starters bleven foutloos. Evertse reed vanaf de eerste sprong mooi vloeiend met de negenjarige schimmel Tinky Winky (Numero Uno x Zeppelin) en verloor nergens tijd.
In de 1m40-rubriek was Kevin Olsmeyer in vorm. Met Upstairs (v. Manhattan) had hij al een snelle foutloze ronde neergezet. Sander Geerink klopte vervolgens die tijd met de Lux-nakomeling Mondial Foods Ragnar. Olsmeyer had als laatste starter een tweede ijzer in het vuur. Met Rigolino (v. Colino) dook hij een seconde onder Geerinks tijd.
Dat is toch de zoon van de smid hier (zeeland)? Die beslaat nl de paarden die ik rijd
Wel leuk voor hem
veerledec
Geplaatst: 10-02-09 15:29
solina schreef:
komt die uit zeeland,anders ken ik hem ook hihi
Jep fem, dat is die zeeuw, en die kennen we zeker nog want daar hebben we nog tegen gereden. Ik wist niet dat hij tegenwoordig in Limburg zat, maar goed van m hoor!