Een 39-jarige vrouw uit Goudswaard is geslagen door een paard.
Het slachtoffer bracht op zaterdagmiddag met nog iemand twee paarden naar een wei. Een van de paarden begon te bokken. Het paard schopte ook met zijn achterbenen naar achteren en raakte de vrouw. Deze viel op haar hoofd.
Een ambulance bracht de vrouw naar een ziekenhuis in Rotterdam. Daar bleek uit het eerste onderzoek dat ze waarschijnlijk geen inwendig letsel heeft maar wel een gebroken neus en letsel aan haar jukbeen. Het ongeval gebeurde op de Oudendijk in Goudswaard.
Oeh, dat is in de buurt. Gelukkig geen intern letsel. Dat had erger af kunnen lopen...
floorDaan
Geplaatst: 08-02-09 19:07
Ja, balen, kan gebeuren! Voor iedereen naar natuurlijk, mag je nog blij zijn dat je alleen maar dat heb... En niet een een of andere bloeding in een orgaan ofzo...
Idd.. Mijn dochtertje 2 jaar geleden in haar buik geschopt en heeft 2 weken op IC gelegen met een darm perforatie.. Kind was bijna op sterven na door.. brr
Ze zeggen niks voor niks nooit achter een paard lopen
floorDaan
Geplaatst: 08-02-09 19:53
Caye schreef:
Idd.. Mijn dochtertje 2 jaar geleden in haar buik geschopt en heeft 2 weken op IC gelegen met een darm perforatie.. Kind was bijna op sterven na door.. brr
( heeft nog topic op bokt gestaan toen )
Ja, idd ik vind dit nog best meevallen! Heb ergere dingen meegemaakt met paarden!
floorDaan
Geplaatst: 08-02-09 19:54
love_nadesh schreef:
Ja dat weet zij vast en zeker ook wel, maar mijn paard bokt in ieder geval niet recht naar achter, paardjes zijn zo beweegzaam, ze draaien zich half om en bokken schuin opzij, ik heb nog nooit een trap meegemaakt die echt recht naar achteren was, en met bokken is het nadeel dat een trap niet gericht is dus dat je benen alle kanten op vliegen, dus makkelijker gezegt dan gedaan! 't blijven beestjes!
nikitabanana
Geplaatst: 08-02-09 20:36
love_nadesh schreef:
pfff, die vrouw snapt dat ook wel! aparte reactie, je weet niet eens of ze erachter liep. net wat floorDaan zegt paarden kunnen alle kanten op trappen hoef je er niet eens achter te lopen!
kan zijn dat als je je paard de wei in laat. EN ook al draai je hem netjes om naar hek toe. Dat ze met wegrennen meteen beginnen te bokken .. Tja dan ben je de sjaak
Pieder
Geplaatst: 08-02-09 21:10
Oei, brings back bad memories. ik werd vorig jaar ook door een van mijn paarden getrapt tijdens het mest weghalen op het land. Ze waren aan het stoeien met elkaar en ik stond simpelweg op de verkeerde plaats op het verkeerde moment. Ben 2 maanden uit de running geweest met een longperforatie, klaplong en 5 verbrijzelde ribben. heb er nog een mooie deuk van in mij bast.. Soms gaat dit zo snel en onverwacht dat je echt niet meer kunt reageren. Sterkte voor deze vrouw!
ik had gister ook bijna een trap in mijn gezicht. ook terwijl ik alles netjes volgens de regels deed. zodra je die dieren losgaat gaan ze, en ze kijken echt niet eerst of je niet te dicht bij staat hoor! dit zijn nou eenmaal risico's, hoe voorzichtig je ook bent, dit kan gewoon gebeuren.. Sterkte aan die vrouw en hopen dat ze snel weer beter is !!
Nou zo meegevallen is het niet hoor.... Ze heeft haar neus op 2 plaatsen gebroken, haar oogkas is gescheurd en voor de rest moet ze naar een plastisch chirurg...
Opmerking van love_ Nadesh vind ik echt nergens op slaan Als je het werkelijke verhaal niet weet kan je dit soort dingen niet zeggen. Daarnaast hoor je dan uit te gaan van het goede lijkt mij.
sterkte voor de vrouw iig!
JLLN_
Geplaatst: 08-02-09 22:37
Argh.. Ik ben ook eens zo naar mijn harses getrapt (en ik stond er beslist niet achter!) Die beeste kunnen zo enorm snel keren, dat je voor je het weet een hoef op je hoofd af ziet komen! Bij mij was het gelukkig dan net niet raak, maar schrok me wel rot!
Wat vervelend, beterschap. Ik vind de schade nog mee vallen. Mijn nichtje is haar mild en 1 nier hier door kwijt geraakt. Ze heeft geluk gehad deze mevrouw.
oeh... Arme vrouw! Ik heb ook een keer een trap int gezicht gehad! Had het 1 en ander gekneusd, maar verder niks! Tis niet niks! Ik hoop dat die vrouw er niets ernstigs aan overhoudt!
aliealie
Geplaatst: 08-02-09 23:39
Zo zie je maar weer..........altijd op je hoede zijn.........maar dan nog kan er van alles gebeuren.