Arie Hamoen maakt besluit bekend tijdens KWPN Hengstenkeuring.
Net nadat de onlangs preferent verklaarde Heartbreaker zich zeer fris toonde voor het publiek en met sjerp gehuldigd was, maakte hengstenkeuringscommissievoorzitter Arie Hamoen via de microfoon bekend dat ook de hengst Guidam bevorderd is van keur tot preferente hengst.
Guidam, die al jaren een vooraanstaande leverancier van topspringpaarden is, veroverde vorig jaar wereldfaam met zijn zonen Ninja la Silla en Authentic die de zilveren en bronzen medaille wonnen op de Olympische Spelen. Enkele maanden eerder overleed Guidam in Ierland. De preferente hulde is derhalve postuum, maar er is nog diepvriessperma van de zoon van Quidam de Revel beschikbaar. Met een fokwaarde springen van 148 (94 procent betrouwbaarheid) staat Guidam in de top van zijn leeftijdsgroep.
Niet alleen Guidam en Heartbreaker werden in de Brabanthallen geeerd, ook de nieuwe keurhengsten Larino en Negro waren er in levende lijve met een groep aansprekende nakomelingen. Zelfs Larino's 23-jarige moeder Erina was erbij.
grappig ik heb ooit een zoon van guidam gehad, een tweejarige die ik omgeruild heb voor een haflinger indertijd... ik had toen geen idee wie guidam was. en nu rij ik ijslander
unexpected_
Geplaatst: 08-02-09 15:47
Mooi hoor dat Guidam nog Preferent is verklaard, hij was niet zo best aan zijn einde gekomen helaas, maar dit is toch een mooie stempel op zijn naam die niet snel vergeten wordt.
Laatst bijgewerkt door Winged op 08-02-09 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:quote verwijderd
elbert
Geplaatst: 08-02-09 16:10
Ik heb stage gelopen bij Nancy Huijsmans in esbeek daar stonden veel nakomelingen van Guidam en zij zijn zelf ook eigenaar van deze hengst geweest.