Het is onzeker of Terminator volgende week zaterdag start tijdens het Gouden Paard op het Drafcentrum Wolvega. Volgens eigenaar/trainer Cees van Eijck oogt de winnaar van vorig jaar niet optimaal tijdens de training.
En dat is opvallend, omdat de ruin -die al ruim 34.000 euro bij elkaar draafde- de afgelopen weken juist liet zien weer in ouderwetse vorm te verkeren.
Na een moeizaam seizoen in 2008, pakte hij op de valreep van het jaar de derde plaats in de Grote Kerstprijs. Tijdens zijn enige start dit jaar, won hij opvallend sterk de Willem H Geersen-prijs.
“Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik vind hem niet sterk tijdens de training”, meldde Van Eijck donderdag. “Dat is een tegenvaller, want ik hoopte juist dat hij de stijgende lijn zou doortrekken. Toch kun je niet alles uit de training afleiden. Misschien is het wel schijn.”
Titel verdedigen De eigenaar/trainer wil tijdens de komende trainingen beslissen of zijn pupil de titel tijdens het Gouden Paard volgende week zaterdag (14 februari) kan verdedigen.
“Ik wil graag starten, want het is een mooie koers waarin veel prestige, een mooie ereprijs en een sierdeken op het spel staan. Terminator moet echter verbeteren om voorin mee te kunnen doen. Hij heeft nog twee trainingen om mij te overtuigen.” Mocht Terminator meedoen aan de klassieker neemt vaste catchdriver John de Leeuw plaats op de sulky.
Over het verdere verloop van het seizoen wil Van Eijck weinig kwijt. “Vorig jaar hebben we onze pijlen gericht op de Gouden Zweep en een koers in Zweden. Door gezondheidsproblemen heeft Terminator na het Gouden Paard echter bijna het volledige seizoen gemist. Ik maak daarom niet te veel plannen, anders komt er weinig van terecht.”
Van Eijck moet maandag besloten hebben of Terminator start. Een dag later is de loting bekend.
merk dat er veel zijn op het moment die nét niet in orde zijn. Ene moment gaan ze als de brandweer, andere moment zitten ze weer in een kuil. Hopen dat hij snel weer opknapt, zou toch een gemis zijn