Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Opvallend is dat het alcoholgebruik onder paardensporters beduidend lager is dan het landelijk gemiddelde, ditzelfde geldt voor het percentage rokers.
Cayenne schreef:http://www.knhs.nl
Een ruiter met een te zwaar gewicht kan balansproblemen hebben bij het rijden en dit heeft een negatief effect op de balans van het paard.
Opvallend is dat het alcoholgebruik onder paardensporters beduidend lager is dan het landelijk gemiddelde, ditzelfde geldt voor het percentage rokers.
sallandval schreef:paardrijden is toch ook sporten? Okee, er moet misschien nog wel een beetje cardio bij...
anjaenrene schreef:Ik weet niet wat erger is voor een paardenrug?
Een zware ruiter die met de beweging meegaat en het paard niet stoort of een dunne ruiter die op alle manieren tegenwerkt!
Je kunt niet meteen zeggen:"Jij hebt overgewicht en mag niet paardrijden!"
Vindt het erg discriminerend en ik zie soms ruiters die ik meteen van het arme paard af wil sleuren!!!

[***] schreef:anjaenrene schreef:Ik weet niet wat erger is voor een paardenrug?
Een zware ruiter die met de beweging meegaat en het paard niet stoort of een dunne ruiter die op alle manieren tegenwerkt!
Je kunt niet meteen zeggen:"Jij hebt overgewicht en mag niet paardrijden!"
Vindt het erg discriminerend en ik zie soms ruiters die ik meteen van het arme paard af wil sleuren!!!
Doe maar een slanke ruiter die met de beweging meegaat dan. Slap excuus.
En ik snap zo'n manege wel. Een te dikke ruiter die nog niet kan rijden kán niet met de beweging mee zijn.