www.anky.nl
Afgelopen weekeind werd in Uden een Subtopwedstrijd verreden. Een aantal van Anky’s leerlingen kwam in actie en pakte prijzen.
Seth Boschman was heel blij met zijn Twister-rvl. De Krack C afstammeling liep pas zijn tweede lichte tour proef en won met een score van 71,45%. Seth: ‘Ik zag de score en sprong een gat in de lucht! Echt heel leuk. Twister doet altijd zo enorm zijn best. Het fijne is dat hij nergens naar kijkt en zich heel fijn laat rijden. Toch kan het nóg beter want ik had twee kleine haperingen. Eén pirouette ging niet helemaal naar mijn zin en in de serie om de drie wilde ik hem extra grote wissels laten springen waardoor we een kleine storing kregen. Maar over de proef in zijn totaliteit ben ik mega tevreden!’
Young Rider Robin Beekink werd in deze proef derde met Pablo (68,42%) en Theo Hanzon werd achtste met Tolando (64,61%).
Ook in het ZZ-licht viel een leerling van Anky in de prijzen: Joyce Lenaerts reed met Red (v. Krack C) naar twee derde plaatsen (64,14% en 63,97%). ‘Red had er super veel zin in. Alleen in beide proeven gingen de wissels na mijn uitstrekken mis; dat was mijn fout want die gaan normaal goed dus ik had die niet meer geoefend. Ik had daarom alleen maar die wissels op de middenlijn geoefend want die vindt hij wat moeilijker en die waren nu weer super goed.’
Verwant artikel: [ON] Robbin Robijn naar subtop