KNHS Regiokampioenschappen Limburg dressuur pony's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

KNHS Regiokampioenschappen Limburg dressuur pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 10:21

www.knhs.nl

Afgelopen weekend werd er wederom op verschillende lokaties in Nederland gestreden om de KNHS Regiotitels. Zo ook in het Limburgse Weert, waar de ponyamazones en -ruiters streden om de titels, maar tevens om de startbewijzen voor de KNHS Indoorkampioenschappen.

Klasse Z2 categorie DE
De 14-jarige Antoinette te Riele reed met twee pony’s, in de manege De IJzeren Man te Weert in eigendom van haar opa, om de Limburgse Regiokampioenstitel in de klasse Z2. Omdat zij al geruime tijd in het Nederlandse A-kader rijdt en daarmee als team ook al succesvol deelnam aan de Europese kampioenschappen waren de verwachtingen hoog. Te Riele reed heel goed en behaalde met haar pony Golden Girl goud met een superscore van 71,32 %. Met haar andere pony Danny Boy B behaalde zij zilver met een score van 70,53%. Klinte de Rijck uit Oostrum die met Omira met een totaalpercentage van 68,42 brons behaalde kwam echter nog heel dicht bij Te Riele in de buurt. Te Riele vertelt later over haar optreden: "Ik heb er helemaal geen last van gehad dat ik tevoren al in een favorietenrol gedrukt was. De kampioenswedstrijd zag ik als een heel goede oefenwedstrijd, maar ondanks dat heb ik me toch goed voorbereid en er ook echt voor gereden. Bij de KNHS Indoorkampioenschappen die eind februari worden gehouden in Wanroij zal ik mij zeker beter moeten voorbereiden, omdat dan de concurrentie groot is. Praktisch het hele A en B kader van de Nederlandse dressuurpony’s komt daar aan de start.”

Klasse Z1 categorie DE
Met een zeer ruime voorsprong werd de 15-jarige Yvonne Alards uit Melderslo Limburgs Regiokampioen in de klasse Z1 categorie DE. Haar pony Wengelo’s Master Jesse, een tienjarige bruine ruin, liep een geweldige proef met heel weinig fouten. Met een score van 66,18% scoorde Alards bijna 3% meer dan de nummer twee Trudy Peters uit Echt met Sir Porto. Na afloop was Alards superblij met haar Kampioenstitel omdat ze er al een paar keer heel dicht bij had gezeten. In de dressuurklasses L2, M2 en het springen klasse B werd ze met haar pony al drie keer tweede op de Limburgse Regiokampioenschappen. Alards na de huldiging en felicitaties: "Tijdens de selectiewedstrijden in de Kring Noord-Limburg heb ik verschillende keren gewonnen of er bovenaan bij gezeten. Ik heb voor deze kampioenschappen extra trainingen gehad van Twan Schoofs en Joyce Kleeven. Daarnaast krijg ik in clubverband ook nog les van Jan Vlemmix. De extra training is niet tevergeefs, want naast een fout in een eenvoudige galopwissel waar hij in een verkeerde galop sprong ging alles best goed. Nu ga ik mij helemaal richten op de KNHS Indoorkampioenschappen en hiervoor weer extra trainen, omdat je daar tegen allemaal kampioenen moet gaan rijden.”

Klasse M2 categorie DE
In het laatste jaar dat zij bij de pony’s rijdt pakte de 15-jarige Jill Smeets uit Beek met haar pony Fleur, een zevenjarige vosmerrie, nog een kampioenstitel in de klasse M2 categorie DE. Met een kleine voorsprong 65,17% tegen 64,33% veroverde zij de titel op Robbin Bergh uit Ell-Hunsel met Harry Potter. Smeets over haar proef: "Tijdens het losrijden liep mijn pony Fleur niet zo fijn, maar daarna in de proef ging het goed en maakte zij geen fouten. Omdat ik de anderen deelnemers niet had zien rijden had ik geen idee hoe ik gereden had ten opzichte van hen en dat ik uiteindelijk nog kampioen zou worden. Judith de Bougnoux en Vivian de la Roy geven mij extra lessen en ik ga mij samen met hun dan ook goed voorbereiden op het Indoorkampioenschap eind februari in Wanroij.”

Klasse M1 categorie DE
De 13-jarige Loes Vissers uit Grathem behaalde dit weekend haar tiende kampioenstitel. Met haar pony Highway S werd ze voor de vierde keer, steeds in een hogere klasse, Limburgs Regiokampioen. Met haar andere pony Sunny Boy werd ze in het verleden al vijf keer Limburgs en één keer KNHS kampioen. Met Highway S, een zesjarige bruine ruin, werd Vissers zaterdag kampioen in de klasse M1. Vissers: „Ik had niet verwacht om opnieuw Limburgs kampioen te worden, omdat de concurrentie best sterk was. Het verschil was dan ook niet erg groot met de nummer twee. Ik had mij heel goed voorbereid en krijg naast dat mijn moeder mij les geeft ook nog extra lessen van Anouk Vlaar en Hub Houben.”

Klasse B categorie B
De 13-jarige Sharon Bastian (foto) uit Dieteren, scholiere aan het Graaf Huyncollege, rijdende bij de ponyclub Ten Eysden in Geleen kon eerst niet geloven dat zij de gouden medaille had veroverd. Deze medaille en de Limburgse Regiokampioenstitel behaalde met haar pony Happy Hour in de dressuurklasse B. Met een score van 66,67% had zij maar een minimale voorsprong op de 66,17% van Amy Daniels uit Meijel met Viva Hollandia. Haar pony, een vijfjarige zwarte merrie, rijdt Bastian nu twee jaar en zij heeft daar al veel wedstrijden mee gewonnen. Bastian nog een beetje beduusd: „Ik kan het nog niet geloven dat ik gewonnen heb en nu Limburgs kampioen ben. Ik had niet gedacht dat ik kampioen zou worden, omdat mijn pony een paar keer achter in de hoek bij de juryhokjes flink schrok en opzij sprong. Hier hadden echter meer pony’s last van en de rest van de proef liep zij wel goed ondanks dat zij soms nog wel eens nukkig kan zijn. Naast mijn normale training die ik krijg van Roger Schulkens had ik mij niet extra voorbereid voor dit kampioenschap.”

Uitslagen Regiokampioenschappen Limburg dressuur pony’s
DE-Z-2: 1. Antoinette te Riele (Weert) Golden Girl 71,32%; 2. Antoinette te Riele (Weert) Danny Boy B 70,53%; 3. Klinte de Rijck (Oostrum) Omira 68,42%.
DE-Z-1: 1. Yvonne Alards (Melderslo) Wengelo’s Master Jesse 66,18%; 2. Trudy Peters (Echt) 63,63 %; 3. Nina Strous (Oirlo) Bayloveny 62,35%.
CZ-1: 1. Nadezjna Vaes (Stramproy) Promises 63,43%.
DE-M-2: 1. Jill Smeets (Beek) Fleur 65,17%; 2. Robbin Bergh (Ell-Hunsel) Harry Potter 64,33%.
DE-M-1: 1. Loes Vissers (Grathem) Highway S 66,33%; 2. Sandy Gubbels (Belfeld) Golden Boy 65,67%; 3. Alexandra Delamarre (Meerlo) M3V Orchard Mir 64,17%.
CM-1-2: 1. Maud Vleeming (Beek) Fabiola 63,50%.
BM-1-2: 1. Aurora van der Laarschot (Grathem) Dus 65,83%.
EL-1: 1. Lisanne Jessen (Graetheide) El Mercredi 66,50%; 2. Sanne van Roy (Leveroy) Benjamin 65,67%.
DE-L-2: 1. Rivka Klinkers (Echt) Nadeem 66,50%; 2. Suzanne Stals (Melick) 64,83%; 3. Romy Bemelmans (Hulsburg) Westerhuis Bruno 64,17%.
CL-2: 1. Hanneke van Haeff (Neer) Lady Jane 66,00%.
DL-1: 1. Britt Pouls (Baexem) Black Dancer 66,33%; 2. Bernard Custers (Baarlo) Dietante 64,83%; 3. Jill Vervoort Ostmanthus (America) 64,83%.
CL-1: 1. Jelle Peeters (Weert) Heuberg’s Spikey 65,33%; 2. Amber Brauer (Laar) Jolly Jumper 63,00%.
BL-1: 1. Jennifer de Greef (Maasbree) Pamke 69,67%.
AL-1: 1. Jill Kuijpers (Neer) Bunix 66,61%.
EB: 1. Danique Vossen (Beek) Zavier 68,17%; 2. Ivo Steeghs (Panningen) Vijury S 67,17%; 3. Inez Arts (Lottum) Vian H 64,33%.
DB: 1. Sharon Bastian (Geleen) Happy Hour 66,67%; 2. Amy Daniels (Heythuysen) Viva Hollandia 66,17%; 3. Ilse Kolsters (Maasbree) Domaire-P 65,83%.
CB: 1. Eeline Bos (Weert) Mona Lisa 67,67%; 2. Amy de l’Or (Geleen) Koraika 67,17%; 3. Femke Coenen (Baarlo) Nikkie 65.50%.
BB: 1. Lars Kersten (Helden) Ollie 75,17%; 2. Charissa Peters (Schaesberg) Silver Queen 70,00%; 3. Maud Koenen (Echt) Valkje 68,00%.
AB: 1. Sanne Peeters (Helden) Sjors 68,50 %; 2. Gise van Vlerken (Ell-Hunsel) 67,83%; 3. Mijke Meijer (Bocholtz) 67,50%.