Drie medestichters van het Arabo Friezen stamboek stappen op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Drie medestichters van het Arabo Friezen stamboek stappen op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 22:18

Nieuwsredactie


De drie medestichters, Jef Aerts (bestuurslid-Ondervoorzitter), Gert Schrijvers (Team Schrijvers-Aerts) en Marcel Verschueren (bestuurslid) zijn opgestapt uit de Arabo Friezen Stamboek vereniging.
Team Schrijvers-Aerts heeft het Arabo Friezen ras bekendheid gegeven. Tijdens het WK Vierspan in Beesd was Team Schrijvers-Aerts succesvol te noemen met zijn span Arabo Friezen.

Dertig jaar geleden is het huidige Arabo Friese paard experimentaal gefokt en uitgetest in de sport. Het stamboek werd in 2000 opgericht en sinds eind 2006 is de vereniging officieel erkend als europees moederstamboek.

Jef, Gert en Marcel hebben het vertrouwen in de vereniging opgezegd. Zij hebben er bewust voor gekozen om zelf op te stappen, omdat zij zich niet kunnen vinden met het huidige beleid van de vereniging. De kloof met de voorzitter van de Arabo Friezen Stamboek Vereniging werd de laatste jaren steeds groter, waardoor zij besloten de vereniging te verlaten.

Voorzitter Jan Driessen meldt op galop.be: ”Er waren al enige tijd meningsverschillen inzake het fokkerijbeleid dat wij wensen te voeren. Een stamboek is meer dan een vereniging. De toekomst en de kwaliteit van het ras komt op de eerste plaats en daar blijven wij met het bestuur aan verder werken. Het Europees Arabo Fries Stamboek is een Belgisch paardenstamboek met secretariaat én zetel in België. Met het ontslag van deze drie Belgische leden blijven alleen Marc Damen en Dirk Briat over als Belgische bestuursleden. Wij kijken uit naar gemotiveerde kandidaten om ons bestuur te versterken.”

Het team Schrijvers–Aerts is bezig, samen met anderen, een nieuw vierspanteam samen te stellen uit een ander ras, om toe te werken naar de WK in Kentucky.

Elske_D
Berichten: 198
Geregistreerd: 25-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:48

Hmmm bericht levert meer vragen op dan antwoorden. Iets met een hengst van een van de drie opstappers die geen groen licht (meer) kreeg, of wat?

lijntje87

Berichten: 1551
Geregistreerd: 17-11-05
Woonplaats: amsterdam

Re: Drie medestichters van het Arabo Friezen stamboek stappen op

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:59

jammer, vond het een mooi span wat hij reed

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Drie medestichters van het Arabo Friezen stamboek stappen op

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:06

En waarom ??
idd, bericht laat meer vragen dan antwoorden achter. Iemand die meer weet ?

_Laura
Berichten: 4368
Geregistreerd: 30-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:59


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Drie medestichters van het Arabo Friezen stamboek stappen op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 04:17


horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 09:04


mrs_ed

Berichten: 451
Geregistreerd: 31-01-07

Re: Drie medestichters van het Arabo Friezen stamboek stappen op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:13

mn bek valt ervan open

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Drie medestichters van het Arabo Friezen stamboek stappen op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:48

o jee... dit verduidelijkt idd een hoop.

Woods, mijne niet. Had al zo'n geruchten opgevangen, maar ja, 't zijn maar geruchten denk je dan.

Phoe dit vind ik erg jammer voor het ras, hoe groot is de kans dat ze nu een stille dood gaan sterven. Als er effectief hengsten goedgekeurd worden, die dat niet zouden mogen, gaat dat zichzelf niet wreken later ?

Er zijn natuurlijk wel 2 kanten aan een verhaal, dus een eerlijk oordeel vellen aan de hand van 1 kant, kan ik niet doen, vind ik altijd.

Mariska_28

Berichten: 10513
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Drie medestichters van het Arabo Friezen stamboek stappen op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:04

Het is ook overal hetzelfde he... Mensen die echt voor het ras gaan, die het afleggen tegen mensen die het voor de centen en de macht doen... Been there, done it..

Ik wens deze 3 mensen veel sterkte, het is niet niks van een ras afstappen wat je zelf in al die jaren opgebouwd hebt tot wat het nu is (was).

mrs_ed

Berichten: 451
Geregistreerd: 31-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:33

[quote="jokari"]o jee... dit verduidelijkt idd een hoop.

Woods, mijne niet. Had al zo'n geruchten opgevangen, maar ja, 't zijn maar geruchten denk je dan.
quote]

in de zin van. wát, wát wát dat meeeeeeen je niet!
er worden ineens een hoop vermoedens bevestigd en dáár valt mn bek van open. Had gehoopt dat de indruk die bij mij gewekt was de verkeerde was... tegen beter weten in lijkt het

aan de andere kant, wordt wel een leuke hengstenkeuring, :P heb zo'n vermoeden over welke hengst ze het hebben (is pure gok hoor, meer niet, maar ben des te meer benieuwd of ik gelijk heb...)

Elske_D
Berichten: 198
Geregistreerd: 25-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:40

horseyfries schreef:
Ik denk dat hier een hoop duidelijker van wordt: http://www.eikenhof.net/nederlands/nieuws2.php?id=240


Nou er wordt duidelijk dat die mensen iets niet zint, maar een verhaal heeft twee kanten en van wederhoor is in dit bericht (logischer wijze sinds het een prive-website is) geen sprake. Eigenlijk vind ik dat er nogal op de man wordt gespeeld en dat is geenszins professioneel.

elbert

Berichten: 63
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:46

Zohee dat zijn vieze spelletjes, ze kunnen beter die voorzitter eruit gooien.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:54

woods schreef:
in de zin van. wát, wát wát dat meeeeeeen je niet!
er worden ineens een hoop vermoedens bevestigd en dáár valt mn bek van open. Had gehoopt dat de indruk die bij mij gewekt was de verkeerde was... tegen beter weten in lijkt het

ha zo, ja daar heb je gelijk in.

Echt jammer zeg. :n

ik hoop voor Schrijvers dat ie een span vindt van hetzelfde niveau. :\ Zo zonde dat hij nu niet meer met die prachtige paarden mee zal doen.

Elske_D
Berichten: 198
Geregistreerd: 25-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:58

jokari schreef:
ik hoop voor Schrijvers dat ie een span vindt van hetzelfde niveau. :\


Ik geloof niet dat je daarover in hoeft te zitten ;) Maar ik ben benieuwd.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:00

Elske_D schreef:
horseyfries schreef:
Ik denk dat hier een hoop duidelijker van wordt: http://www.eikenhof.net/nederlands/nieuws2.php?id=240


Nou er wordt duidelijk dat die mensen iets niet zint, maar een verhaal heeft twee kanten en van wederhoor is in dit bericht (logischer wijze sinds het een prive-website is) geen sprake. Eigenlijk vind ik dat er nogal op de man wordt gespeeld en dat is geenszins professioneel.


Zoals je kunt lezen in dit stuk zijn alle artikels tot nu toe van de arabofriezen ook door één en dezelfde man geschreven en herschreven dus wat dat betreft is er nu misschien juist wél eindelijk eens "de andere kant van het verhaal"!!

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: Drie medestichters van het Arabo Friezen stamboek stappen op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:16

Hel erg jammer voor het ras...

Maar heel erg logisch van Schrijvers-Aerts dat ze opstappen. Wat heb je aan een voorzitter die alle stamboeken tegen zich in het harnas jaagd en alleen maar onzin roept...

Ik ben erg benieuwd naar de HK op 28 Februari in Assen...

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:33

Even een (off topic) vraagje van een leek op dit gebied; is "Arabo-fries" echt een ras (zo wordt er hier over gepraat). Ik heb meer de indruk dat het om een kruising gaat. Weinig generaties onder deze naam gefokt, daar moet toch een veel te grote individuele variatie in zitten om zo´n groep paarden "ras" te kunnen noemen?

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Drie medestichters van het Arabo Friezen stamboek stappen op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:40

Bijna ieder ras is in eerste instantie als kruising begonnen hé Kuggur.
Arabo-fries is voor zover ik weet idd een erkend, maar jong ras.

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Re: Drie medestichters van het Arabo Friezen stamboek stappen op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:51

Kuggur, het is een kruising, maar als ras erkend. Ze krijgen een officieel papier van de EAFS.
En Jokari, het ras bestaat al sinds de 70er jaren....dus jong ras....

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Drie medestichters van het Arabo Friezen stamboek stappen op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:35

weet ik frisiangirl. Vind ik nog steeds jong hoor. :)

frisiangirl

Berichten: 2021
Geregistreerd: 08-02-08
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:43

Ok, jij je zin... :D

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Drie medestichters van het Arabo Friezen stamboek stappen op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:59

*is gelukkig*

_O-

Elske_D
Berichten: 198
Geregistreerd: 25-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:38

horseyfries schreef:
Zoals je kunt lezen in dit stuk zijn alle artikels tot nu toe van de arabofriezen ook door één en dezelfde man geschreven en herschreven dus wat dat betreft is er nu misschien juist wél eindelijk eens "de andere kant van het verhaal"!!


In de Paardenkrant heeft, ik schat, twee jaar geleden een heel groot artikel alleen over Maestro gestaan, en nog een keer een korter ten tijden van Aken 2007. En die waren niet geschreven door de meneer van het stamboek...

Maar goed dat is wel erg ver teruggrijpen in de tijd. Ik blijf echter de reactie op de website zeer ad hominem vinden.

B_J
Berichten: 12
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:42

Elske_D schreef:
horseyfries schreef:
Ik denk dat hier een hoop duidelijker van wordt: http://www.eikenhof.net/nederlands/nieuws2.php?id=240


Nou er wordt duidelijk dat die mensen iets niet zint, maar een verhaal heeft twee kanten en van wederhoor is in dit bericht (logischer wijze sinds het een prive-website is) geen sprake. Eigenlijk vind ik dat er nogal op de man wordt gespeeld en dat is geenszins professioneel.


Wat de voorzitter doet is geenszins professioneel. Deze 3 mensen hebben er alles aan gedaan om het ras goed op te bouwen. Dit is niet is van van de laatste tijd, maar speelt al jaren.
Aan het eind van het bericht staat: wordt vervolgd...
Maw, er is meer, binnenkort leesbaar op de websites. En dat is de waarheid en niks anders dan de waarheid.