Paard van wisse dood gered

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Paard van wisse dood gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 17:29

www.telegraaf.nl



Door een snelle en strakke aktie van brandweer en omstanders, kon vanmiddag een paard van een wisse dood worden gered. De edele viervoeter was samen met zijn berijdster aan de Pieter Venemakade te Kielwindeweer te water geraakt. Met vereende krachten wisten de brandweer en de omstanders het paard weer op het droge te halen.

Het paard wordt met vereende krachten uit de Pieter Venemakade te Kielwindeweer gehaald. Uiteindelijk lukt het, en is het paard weer op het droge.

De onfortuinlijke amazone werd opgevangen in een woning nabij het ongeval en werd voorzien van droge kleding. Het paard werd direct na zijn redding in een paardentrailer gezet en vervoerd naar een warme stal.

Zie hier en hier voor een aantal foto's.

www.rtvnoord.nl

Een amazone en haar paard zijn zondag te water geraakt op de Pieter Venemakade in Kiel Windeweer.

Het is nog onduidelijk hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren. Dankzij de vereende krachten van brandweermannen en omstanders is het paard uit het water gehaald. Het dier is in een trailer vervoerd naar een stal.

De amazone is door buurtbewoners opgevangen en voorzien van droge kleding.

----------------

Jeetje, wat zullen die het koud hebben gehad, het is vandaag echt stervenskoud met die gure wind!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-02-09 19:52, in het totaal 6 keer bewerkt
Reden: aangepast voor vn

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Paard van Wisse dood gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:32

Jeetje wat een geluk dat dat paard geen hartaanval heeft gehad..

Hopelijk houden ze er beide niets aan over.. :(:) Het is ook echt onwijs koud vandaag ! :\

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Paard van Wisse dood gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:34

mijn vader was hier vandaag en die vertelde dat er bij hem aan t eind van de straat gister ook al een pony in de sloot lag die er door de brandweer uit is gehaald. ook met ruiter.

wat is dat toch de laatste tijd? gebeurt vaak de laatste tijd of lijkt dat maar zo?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Paard van Wisse dood gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 17:38

Ikenindi, ik weet wel hoe dat komt, paardrijdend nederland is de laatste jaren expolsief gegroeit.
Hierdoor zijn er veel hobbyisten, sommigen met te weinig ervaring en daarom gebeuren er (naar mijn idee) steeds meer van zulke ongelukken.
Wil niet zeggen dat dat in alle gevallen zo is. Maar hoe meer beginners, hoe meer de kans op brokken :)

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:09


Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:13

Allemachtig, dat filmpje...poeh. Beest was helemaal aan het eind van zn latijn zo te zien, die heeft echt geluk gehad.....

pippalex

Berichten: 1144
Geregistreerd: 08-09-06
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:14

Oh jeetje, dat is ook gewoon een rot sloot..

Wisse sterkte, en dat jij en je paard het maar snel warm krijgen en kunnen vergeten, al zou je er nog lang aan denken als je langs een sloot moet..

Brainless

Berichten: 29752
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:14

crossmonster schreef:
Ikenindi, ik weet wel hoe dat komt, paardrijdend nederland is de laatste jaren expolsief gegroeit.
Hierdoor zijn er veel hobbyisten, sommigen met te weinig ervaring en daarom gebeuren er (naar mijn idee) steeds meer van zulke ongelukken.
Wil niet zeggen dat dat in alle gevallen zo is. Maar hoe meer beginners, hoe meer de kans op brokken :)


Ik rij al 25 jaar en ik ben het afgelopen jaar 2x in de sloot beland (gelukkig niet zo'n hele grote).
Beide keren door invloed van andere.
1ste x door een tractor die ging toeteren toen hij net mij inhaalde op een hele smalle weg.
2de x omdat een boer zijn geit (per ongeluk) los liet (nou ja, geit trok zichzelf los) en die ineens richting paard sprong.

Maar gelukkig dat het goed gaat met het paard en berijder.

oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:16

crossmonster schreef:
Ikenindi, ik weet wel hoe dat komt, paardrijdend nederland is de laatste jaren expolsief gegroeit.
Hierdoor zijn er veel hobbyisten, sommigen met te weinig ervaring en daarom gebeuren er (naar mijn idee) steeds meer van zulke ongelukken.
Wil niet zeggen dat dat in alle gevallen zo is. Maar hoe meer beginners, hoe meer de kans op brokken :)


Dit klopt ook wel. ook vind ik dat dat soort mensen geen rekening houden met de bevroren bodem waardoor al sneller kan uitglijden. (word toch tijd voor een cursus

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:16

Dit soort "ongelukken"zijn niet alleen voor beginners of onervaren ruiters hoor. Heb zelf ook al 2 maal meegemaakt dat we buiten aan het rijden waren en ineens een paard in de sloot lag. Omdat het schrok of omdat het gewoon domweg in de berm stapte en in het riet ging. Beide keren overigens met erg ervaren ruiters ;)

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Paard van Wisse dood gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:18

Ach! Dat filmpje :(
Dat arme beest was helemaal kapot!!

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:19

Zo, dat had flink fout kunnen gaan. Het is volgens mij best een afstand die het paard naar boven gehaald moest worden...

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:20

Wat erg!
Hopelijk houden paard en amazone er niets aan over!

Lizz

Berichten: 8896
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:20

Och dat filmpje...
Dit lijkt me zo eng om dit mee te maken.

En de dat het vaker voorkomt de laatste tijd kan idd komen door explosieve groei, beginnend of gevorderd is niet van belang.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:21

pippalex schreef:
Oh jeetje, dat is ook gewoon een rot sloot..

Wisse sterkte, en dat jij en je paard het maar snel warm krijgen en kunnen vergeten, al zou je er nog lang aan denken als je langs een sloot moet..


Van een wisse dood redden is een spreekwoord, dus Wisse is niet de eigenaresse, maar moest heel erg om je reactie lachen _O-

SuperRupsje

Berichten: 371
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:24

Mindfields schreef:
pippalex schreef:
Oh jeetje, dat is ook gewoon een rot sloot..

Wisse sterkte, en dat jij en je paard het maar snel warm krijgen en kunnen vergeten, al zou je er nog lang aan denken als je langs een sloot moet..


Van een wisse dood redden is een spreekwoord, dus Wisse is niet de eigenaresse, maar moest heel erg om je reactie lachen _O-


Moet er erlijk bij zeggen dat ik ook 3x de topictitel moest lezen om te begrijpen wat er bedoeld werd, voor hoeveel verwarring een hoofdletter wel niet kan zorgen :D

OT: fijn dat het goed is afgelopen, moet vreselijk zijn om zoiets mee te maken,

Ikkuh_Rolien
Berichten: 282
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Paard van Wisse dood gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:26

Jeetje.. Hopen dat het met de amazone en het paard goed gaat.
Het is hier vlakbij ik ben er net nog langs gekomen.

aliealie

Berichten: 1894
Geregistreerd: 15-06-08
Woonplaats: Damwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:27

Wat een heftig filmpje man! Super hoe ze dat diertje er uit hebben gehaald, want het was behoorlijk steil waar ie bij op moest worden getrokken.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:29

Iehllll dat filmpje. Maar god dat het lukte, erg stijle kant en beestje was al erg koud en moe zo te zien. Ik hoop dat hij er niets aan over houdt....pfff met dit weer.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Paard van Wisse dood gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 18:30

Haha ik heb de titel gewoon van Telegraaf gekopieerd, wat dom dat ze wisse met grote W neerzetten dan

Lizz

Berichten: 8896
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:30

SuperRupsje schreef:
Mindfields schreef:
Van een wisse dood redden is een spreekwoord, dus Wisse is niet de eigenaresse, maar moest heel erg om je reactie lachen _O-


Moet er erlijk bij zeggen dat ik ook 3x de topictitel moest lezen om te begrijpen wat er bedoeld werd, voor hoeveel verwarring een hoofdletter wel niet kan zorgen :D

OT: fijn dat het goed is afgelopen, moet vreselijk zijn om zoiets mee te maken,


Dat had ik ook, huh paard van Wisse :? (wie is Wisse :+) maar toen ik het nog eens las dacht ik, ooh van de wisse dood gered. Bij mij kwam het ook door het hoofdlettergebruik :)

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:31

ja, als je de titel snel leest dan staat er dat het paard van Wisse (persoon) is gered, maar wel dood is.

Wat een hoofdletter allemaal wel niet kan doen

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:31

Ik heb de topic titel ook even aangepast :)

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:32

crossmonster schreef:
Ikenindi, ik weet wel hoe dat komt, paardrijdend nederland is de laatste jaren expolsief gegroeit.
Hierdoor zijn er veel hobbyisten, sommigen met te weinig ervaring en daarom gebeuren er (naar mijn idee) steeds meer van zulke ongelukken.
Wil niet zeggen dat dat in alle gevallen zo is. Maar hoe meer beginners, hoe meer de kans op brokken :)
Denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat dit soort berichten door de komst van internet ook steeds meer in het nieuws komen. Daarom valt het ook meer op.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 18:32

Overigens, filmpje is echt hartverscheurend, het arme dier was echt aan het eind.