Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Ik zie nog niet waarom dit goed zou zijn voor het Gelderse paard. Dit zou alleen maar kunnen bijdragen tot vermeerdering van de Gelderse paardenstapel. Niet tot bloedspreiding en instandhouding van het Gelderse type. Selecteren op prestaties(in tuig of onder hetzadel) is toch helemaal niet belangrijk. De specifieke exterieur kenmerken van Gelderse paarden zijn toch helemaal niet interessant voor boeren die ze voor de melk houden?
Andere minder kostbare paarden zijn toch veel interessanter als"melkpaard".
Zelfde vraag als Janne...dat rapport zou ik wel eens willen zien.
Mijn eerste gevoel...wat een stom idee. Fok ik zo een mooi merrie veulen uit mijn merrie..gaat ze als melkpaard. Niks geen presstatie predikaat voor mijn merrie...
vivke88 schreef:leuk stukje! Ik ben een van de studenten die er aan gewerkt heeft. Ik heb gewerkt aan de nijmolense en smallertse beek.
NatasjavE schreef:vivke88 schreef:leuk stukje! Ik ben een van de studenten die er aan gewerkt heeft. Ik heb gewerkt aan de nijmolense en smallertse beek.
Dan mag je mij uitleggen waarom het Gelderse Paard voor melkproductie ingezet moet worden en niet datgene waar voor deze het meest geschikt is: namelijk het gebruik als (amateur)sportpaard.
NatasjavE schreef:vivke88 schreef:leuk stukje! Ik ben een van de studenten die er aan gewerkt heeft. Ik heb gewerkt aan de nijmolense en smallertse beek.
Dan mag je mij uitleggen waarom het Gelderse Paard voor melkproductie ingezet moet worden en niet datgene waar voor deze het meest geschikt is: namelijk het gebruik als (amateur)sportpaard.
, dus wat wil je nog meer.
misterA schreef:Gelders paard wordt altijd gepromoot als VEELZIJDIG., dus wat wil je nog meer.
En dan krijgt een merrie naast de sport- en exterieurindex ook nog een index op melkproductie.
vivke88 schreef:Wij als studenten moesten met nieuwe economische dragers komen voor het gebied, en een groepje had dit als een van de vele oplossingen bedacht. Als men dit zou doen, zouden de mensen in het gebied een extra inkomen kunnen krijgen.
madamX schreef:vivke88 schreef:Als men dit zou doen, zouden de mensen in het gebied een extra inkomen kunnen krijgen.
Dat geloof je toch niet echt he?
NatasjavE schreef:vivke88 schreef:Nee dat geloof ik ook niet, en ik zat ook niet in de groep die dit idee verzonnen heeft. Het was een groep met allemaal studenten
die zelf niet paardrijden of iets met paarden hebben.
Aha! Dat verklaard inderdaad een hoop.
vivke88 schreef:Wij als studenten moesten met nieuwe economische dragers komen voor het gebied, en een groepje had dit als een van de vele oplossingen bedacht. Als men dit zou doen, zouden de mensen in het gebied een extra inkomen kunnen krijgen.

NatasjavE schreef:Waarom heeft niemand bedacht dat je ook gewoon meer reclame voor het type kan maken als sport en recreatiepaard???
Nou ik weet nog een mooie nice...Geldersepaardenbiefstuk!!! Wie weet is het wat voor de Liberije
Zou nog kunnen werken ook als niet elk stamboek zijn paardenbestand bestempelde als geweldig sport- en/of recreatiepaard.