Duits A-kader voor springruiters in 2009 bekend gemaakt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Duits A-kader voor springruiters in 2009 bekend gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 18:23

http://www.dehoefslag.nl

De FN maakte onlangs de namen bekend van de springruiters, die komend jaar het A-kader zullen vormen.

In het A-kader Ludger Beerbaum en zijn schoonzus Meredith Michaels- Beerbaum, Marcus Ehning, Marco K'utscher en Carsten Otto Nagel. Ehning is weer terug na zijn pechvolle optredens op de WK en EK.

De van doping beschuldigde Christian Ahlmann is geschorst voor de eerstkomende EK en WK, dus zit niet meer in het A-kader.

Thomas

Re: Duits A-kader voor springruiters in 2009 bekend gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:46

Veeel namen komen me bekent voor, Behalve Carsten Otto Nagel.
Misschien ook wel heel bekend, maarja ik ken toch meer de bekenden uit de dressuursport :P

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:08

Ik krijg een hele vieze smaak in mijn mond van dit lijstje.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:45

Wat is het probleem met dit lijstje?

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:15

Stall BB tegen de rest van de wereld denk ik. Er zijn zoveel aanstormende jonge ruiters (denk aan Johannes Ehning, Janne Meyer) daar moet ook een mechanisme voor worden gevonden dat die in het A Kader kunnen optreden. Of niet daniella?

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 09:17

Championatskader: Ludger Beerbaum (Riesenbeck), Marcus Ehning (Borken), Marco Kutscher (Riesenbeck), Meredith Michaels-Beerbaum (Thedinghausen), Carsten-Otto Nagel (Wedel).

B-Kader: Franz-Josef Dahlmann (Sendenhorst), Johannes Ehning (Borken), Toni Haßmann (Lienen), Felix Haßmann (Lienen), Andreas Knippling (Zülpich-Merzenich), Max Kühner (München), Janne-Friederike Meyer (Schenefeld), Thomas Mühlbauer (Kötzting), Lars Nieberg (Homberg), Alois Pollmann-Schweckhorst (Steinfeld), Markus Renzel (Oer-Erkenschwick), Franke Sloothaak (Borgholzhausen), Mario Stevens (Molbergen), Thomas Voß (Schülp), Philip Weishaupt (Hörstel), Holger Wulschner (Groß-Viegeln).

B2-Kader: Markus Beerbaum (Thedinghausen), Karl Brocks (Osnabrück), Mylene Diederichsmeyer (Steinhagen), Anna-Maria Jakobs (Diemelstadt), Jörg Kreutzmann (Kasseburg), Oliver Lemmer (Lohmar), Caroline Müller (Oud-Ootmarsum/NED), Jan Sprehe (Cloppenburg), Rene Tebbel (Emsbüren), Andre Thieme (Plau), Thomas Weinberg (Herzogenrath).

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:08

henkb schreef:
Stall BB tegen de rest van de wereld denk ik. Er zijn zoveel aanstormende jonge ruiters (denk aan Johannes Ehning, Janne Meyer) daar moet ook een mechanisme voor worden gevonden dat die in het A Kader kunnen optreden. Of niet daniella?

Jij begrijpt altijd zooo goed wat ik bedoel ;)
En het dopingverhaal uiteraard. Wie zonder zonde is ............

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:53

ik ben er mee eens,, in duitsland moeten ze meer de andere ruiters de kans geven dan alleen de BB's. in Nederland geven ze ook iedereen een kans en volgens mij zijn was NL beter op de spelen ookal waren sommige goede ruiters uitgevallen

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:01

Ik zou niet zomaar zeggen dat ze in nederland wel iedereen de kans geven, dat blijven ook veelal de grote namen zoals Albert Zoer en Gerco Schroder.
En Duitsland vormt ook alleen het beste team, en je kan er gewoon niet omheen dat de namen die er nu in het A-team zitten gewoon echt goed zijn op dit moment(en al wel langer)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:16

Ik denk dat je in je A-kader toch vooral de beste ruiters probeert te steken. Dat doet zowel Duitsland als Nederland.
Het wil ook niet zeggen dat er geen enkele andere ruiter nog een kans krijgt. Zij moeten zich gewoon eerst nog bewijzen op wedstrijden.

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:29

zij moeten zich eerst nog bewijzen? Bijvoorbeeld de drievoudig duits kampioen tegen een Marco Ku-tscher die nog steeds teert op zijn grote resultaten met Montender, maar met Cash en Cornet toch steeds niet de top bereikt? Hoe graag ik Franke ook zie rijden, heeft hij de paarden die het rechtvaardigen dat hij in het B Kader zit? Wat doet een jonge mevrouw Jacobs daar, telg uit een hele rijke familie, die een goed paard heeft? Maar elk jaar met scherpe bits en trensen rijdt om de hengst onder controle te houden. Waarom is de jonge 21 jarige Tobias niet minimaal in het B2 kader? Gaat geld weer voor talent?

Otto Becker is de man zonder ruggegraat om de boel echt om te gooien en naar zijn hand te zetten. Hij is de marionet in een politiek spel, wat zich momenteel afspeelt in de Duitse paardensport en de FN heeft de meest eloquent zwakke persoonlijkheid genomen met een goede staat van dienst als "coach".

Kan iemand mij vertellen waarom je voor dit lijstje een coach nodig hebt? Denkt iemand dat Becker gesprekken voert met de Beerbaums over hun strategie en welke paarden ze wanneer moeten inzetten?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:11

Het blijft vriendjes politiek.....

Henkb, ben het helemaal met je eens...