Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
wijdeweide schreef:helemaal met JoyCiej007 eens!
beter buiten dan in een binnen hokje van 3x3 denk ik dan.
lianne125 schreef:de hele buurt heeft het over die paarden daar en de omwonende zijn er niet echt blij mee.
IJp schreef:Ik heb net even routeplanner geadviseerd over de exacte ligging van de plek, en daarmee mijn vermoedens bevestigd.
Ik rij wekelijks langs de paarden en heb mij al meerdere malen afgevraagd of er nog geen stappen tegen ondernomen waren. Ik haal mijn wortels daar vlakbij, en heb het diverse malen met de wortel-teler over die paarden gehad.
Hij wist me te vertellen dat ze er al stappen tegen aan het ondernemen waren, en zie, het is dus echt zo.
Het weiland is inderdaad al een hele tijd een kleiland. De grond is daar van klei, dus snel vies. Het is ook helemaal bruin. Er staan wat in elkaar geknutselde "hokjes" platen hout naast elkaar met scheidingsplaten ertussen, zonder dak er boven.
Er staan verschillende soorten paarden, van groot naar klein, maar het doel van deze paarden?
Andijk ligt ook niet naast Dirkshorn, dus heeft mevrouw iedere dag zeker een half uur 3 kwartier enkele reis nodig om daar te komen. Ik zou wat dichterbij huis zoeken.
Ik heb inderdaad zelf geen stappen ondernomen. Ook omdat ik er dus te weinig langs kom ( 1 x per week) om te kunnen constateren dat ze bv weinig eten zouden krijgen. Waarschijnlijk voert ze net niet op die tijden dat ik langs kom. Maar inderdaad het stukje grond is niet geschikt voor zoveel paarden, en zeker niet omdat het kleigrond, en dus snel vertrapt, is.
Lante schreef:Grappig hoeveel mensen hier lijken te denken dat het 'gezond' en 'fijn' voor een paard is om dag in dag uit, 24/7 tot halverwege de kniën in de klei modder te staan... In nederland hebben nooit wilde paarden geleeft op een vertrapt modderveldje; wilde paarden trekken steeds naar plekken waar genoeg gras staat, dus ze zijn er net zo min op gemaakt om dag en nacht in de modder te staan als dag en nacht in een box van 3x3. Er is ook nog zoiets als een tussenweg. Als je het geld niet hebt om de paarden een fatsoenlijk uitloop terein te bieden en een schuilstal met een fasoenlijk, weerbestendig dak, dan snap ik niet wat een mens in vredesnaam met paarden doet...
Mijn mening uiteraard.
_rosita_ schreef:IJp schreef:Ik heb net even routeplanner geadviseerd over de exacte ligging van de plek, en daarmee mijn vermoedens bevestigd.
Ik rij wekelijks langs de paarden en heb mij al meerdere malen afgevraagd of er nog geen stappen tegen ondernomen waren. Ik haal mijn wortels daar vlakbij, en heb het diverse malen met de wortel-teler over die paarden gehad.
Hij wist me te vertellen dat ze er al stappen tegen aan het ondernemen waren, en zie, het is dus echt zo.
Het weiland is inderdaad al een hele tijd een kleiland. De grond is daar van klei, dus snel vies. Het is ook helemaal bruin. Er staan wat in elkaar geknutselde "hokjes" platen hout naast elkaar met scheidingsplaten ertussen, zonder dak er boven.
Er staan verschillende soorten paarden, van groot naar klein, maar het doel van deze paarden?
Andijk ligt ook niet naast Dirkshorn, dus heeft mevrouw iedere dag zeker een half uur 3 kwartier enkele reis nodig om daar te komen. Ik zou wat dichterbij huis zoeken.
Ik heb inderdaad zelf geen stappen ondernomen. Ook omdat ik er dus te weinig langs kom ( 1 x per week) om te kunnen constateren dat ze bv weinig eten zouden krijgen. Waarschijnlijk voert ze net niet op die tijden dat ik langs kom. Maar inderdaad het stukje grond is niet geschikt voor zoveel paarden, en zeker niet omdat het kleigrond, en dus snel vertrapt, is.
Behalve het vuil/uitgebrandde caravan weinig mis dus?
Paarden kunnen uit de wind staan, krijgen eten en staan lekker buiten...( als ze dan ook nog water krijgen en er enigszins droge plekken zijn)
Lijkt me prima! Dat het vertrapt wordt? Tjsa... wat wil je in de natte periode die geweest is, bruin en vies?? Dat heet modder en dat krijg je nou eenmaal wanneer je je paarden in NL veel buiten hebt lopen en niet opsluit in een celletje
IJp schreef:[
Let op het vetgedrukte aub. Ook ligt het stukje land niet direkt naast de weg waar ik overheen rij, maar wat verder het land in. Ik zie wel troep in het land liggen en veel bagger( kleibagger). Er is gerust genoeg mis, anders grijpt men niet in lijkt me.