Fjorden stelen de show tijdens Paard 2009

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Fjorden stelen de show tijdens Paard 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 08:23

www.hardenberg.nu

Paard 2009, dat voor het tweede achtereenvolgende jaar is gehouden, is een groot succes geweest. Dat vinden ook de menners, grooms en ruiters, die zaterdag acte de présence hebben gegeven met fjordenpaarden. Een zestal tweespannen en vijf fjorden onder de het zadel, lieten een bijzonder carrousel optreden zien. Diverse keren was er dan ook geoefend onder bezielende en deskundige leiding van Jantje Dolfing, eigenaresse van manege Hoogenweg. En niet voor niets, zo bleek.

Op de dag zelf werden de Fjorden getooid met rode rozetten en de menners, grooms en ruiters werden door Fok- en Sportvereniging Overijssel in Noorse kleding gestoken, wat het geheel tot een in puntjes verzorgde eenheid maakte.
Toen de deelnemers binnenreden, zaten de tribunes overvol. Toen de instructrice Jantje vertelde over het Fjordenras, waar de dieren voor gebruikt werden en hoe ze in Nederland zijn gekomen, werden er rondjes over de hoefslag gereden. Daarna werd de eigenlijke proef gereden, waarbij de ruiters geheel hun eigen onderdeel passend tussen de aanspanningen hadden. Het publiek had grote waardering voor de proeven en beloonde de inspanningen met groot applaus en veel complimenten na afloop.

Anita45

Re: Fjorden stelen de show tijdens Paard 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:15

Het was geweldig om naar te kijken, ik heb genoten.

Moon

Re: Fjorden stelen de show tijdens Paard 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:13

Inderdaad :D
Het zag er geweldig uit :)

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:48

Jaaaa :D

ik zag het laatste stuk alleeen , omdat ik mijn pony naar de trailer moest brengen :o

maaar het was leuk :D
mijn opa deed daar trouwens oook aaan mee :$