Broer van Barbaro geeft renpaardenfans hoop voor de toekomst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Broer van Barbaro geeft renpaardenfans hoop voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 08:08

http://www.cbsnews.com / Nieuwsredactie

Zijn naam is Nicanor. Hij heeft nog geen race gelopen maar de gehele renwereld praat nu al over dit paard.

Volgens iedereen zit het namelijk in zijn genen. Nicanor is de eerste volle broer van Barbaro, het paard dat kwam, zag en overwon tijdens de Kentucky Derby, maar twee weken later zijn been brak, en daarmee ook de harten van renpaardenfans over de hele wereld.

Zijn gevecht om te blijven leven duurde ach maanden en hield de wereld in zijn greep.

Het is moeilijk om de overeenkomsten tussen de broers te negeren. Nicanor heeft dezelfde bouw als Barbaro, dezelfde trainer, dezelfde stal, en is net als zijn overleden broer gek op de camera.

"Ik hoop dat er voor de tweede keer een wonder gaat gebeuren, maar wanneer dit niet het geval is zal ik dat begrijpen," aldus Michael Matz, Nicanor's trainer. "Barbaro was een fantastisch paard, en ik weet niet of er ooit nog een paard zal komen dat net zo goed is als hij was."

De wereld zal dat aankomend weekeinde uitvinden, wanneer Nicanor zijn eerste race zal rennen op dezelfde renbaan als waar Barbaro zijn eerste overwinning behaalde.

De eigenaren van Nicanor, Gretchen en Roy Jackson, kunnen bijna niet wachten. Ze hopen vooral op een veilige race en een grote overwinning.

Maar het nalatenschap van zijn oudere broer gaat verder dan zijn bloedverwanten.
Charlie Wallen wist niets van paarden tot ze oog in oog stond met Barbaro.

"Zijn moed, vastberadenheid, zijn vastbeslotenheid om zijn situatie te boven te komen nadat hij gewond was geraakt; het heeft ontzettend veel mensen geinspireerd."
Charlie is nu lid van de online community FOB (Fans of Barbaro). Het doel van deze community is om dieren te redden welke na het racen worden afgedankt en zeer waarschijnlijk bij de slacht belanden.

"Uit naam van Barbaro zijn er al duizenden paarden op deze manier van de dood gered."

en dit weekend, tijdens het debuut van zijn broertje, zullen alle fans staan te juichen voor deze Nicanor, en aan Barbaro denken.

Wanneer Nicanor niet in de voetsporen van Barbaro zal kunnen treden, dan staat er nog een tweede volle broer, Lentenor, te trappelen van ongeduld.

Klik hier voor een foto van Nicanor.

Blue9

Re: Broer van Barbaro geeft renpaardenfans hoop voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:10

Ik ben benieuwd, maar of het zo'n topper gaat worden dat betwijfel ik !

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:08

daar kun je helemaal niets over zeggen!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:09

Heel erg gewaagd zo'n uitspraak...Hij heeft een leuk hoofdje maar Barbaro had een dominantere uitstraling...we zullen zien wat de toekomst brengt.

Heel jammer dat ze gelijk een stempel op krijgen, zelfde geld voor tweede volle broer Lentenor...Hopen dat ze niet afgedankt worden als ze niet aan de status van hun volle broer kunnen voldoen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 17:43

Hopen dat hij een eerlijke kans krijgt, en dat er niet teveel dromen op gaan
als hij het niet waar kan maken.....misschien een volle broer, maar een eigen persoonlijkheid en
karakter er zijn er meestal geen twee van een........

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:19

Het verhaal van Barbaro is mij bekend, hij heeft lang moeten vechten na een vréselijke beenbreuk. Mooi dat dit de fans weer nieuwe hoop geeft.

Citaat:
"Ik hoop dat er voor de tweede keer een wonder gaat gebeuren, maar wanneer dit niet het geval is zal ik dat begrijpen," aldus Michael Matz, Nicanor's trainer. "Barbaro was een fantastisch paard, en ik weet niet of er ooit nog een paard zal komen dat net zo goed is als hij was."

Mooi om te lezen dat hij wel een beetje nuchter is. Afstamming is natuurlijk geen 100% garantie op wederom een succesvol paard, het karakter van Barbaro heeft hem ook populair gemaakt. Zijn tragedie heeft hem bekend gemaakt. Hopelijk blijft het zijn broertje bespaard.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:52

ja dat bedoel ik, woogy: ik vind wat jij zegt ook kort door de bocht, waarom zou hij dan worden afgedankt?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:40

ik vind het wel een gewaagde uitspraak geen enkel paard ookal heetf het presies de zelfde ouders is hetzelfde
toch hoop ik dat deze bijde heren wel veel voor de rensport gaan betekenen
succes voor de eigenaaren en trainers