Kredietcrisis raakt nu ook de internationale dressuursport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kredietcrisis raakt nu ook de internationale dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 09:51

http://www.dehoefslag.nl

De kredietcrisis heeft ook zijn uitwerkingen op de internationale paardensport. De organisatie van het driesterren CDI in Cavan, Ierland, heeft het concours van 20 april tot 3 mei dit jaar om die redenen moeten afgelasten.

Een woordvoerder van ‘Dressage Ireland’ (DI): ‘Helaas is het door de wereldwijde kredietcrisis en de binnenlandse recessie in Ierland niet mogelijk om de nodige sponsorgelden te werven voor het CDI3*. ’ Het hippische festival van Cavan, dat gepland staat van 1 tot 3 mei, zal wel gewoon doorgang vinden.

CoonArt

Re: Kredietcrisis raakt nu ook de internationale dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:57

Nou lekker dan :( Die kredietcrisis is aardig heftig bezig zeg... Maar wel goed dat het ándere wel doorgang kan vinden.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:21

Zolang alles niet op de bon gaat mogen we niet klagen!! En hoezo crisis zolang we nog genoeg te eten hebben in dure auto's kunnen rijden, directeuren enorme bonussen krijgen (vooral die) moeten we elkaar geen ellende aanpraten.
Een stap terug is niet erg wordt je weer met de neus op de feiten gedrukt. En is er te weinig weet je waar je het moet halen.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:28

De kredietcrisis was er al in 2004 alleen hoorde je er niemand over. Ik heb het zelf ook mogen ondervinden om 3,5 jaar met twee huizen te zitten. Shit happens maar nu hoor je het meer en ook ik ben nog niet van die 3,5 jaar ellende af hoor gaat nog even duren maar er is wel licht aan de horizon en de beesten hebben er niets van gemerkt gelukkig.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:18

Die crisis was minder erg over het algemeen dan dat nu het geval is. En in Ierland gaat het ook in rap tempo achteruit.

Wel jammer dat zo'n evenement nu niet door kan gaan. De dressuursport in Ierland kan wel zo'n boost gebruiken. Het is eigenlijk alleen maar springen daar.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:54

Ierland gaat op het paardengebied financieel idd niet lekker; goede Volbloeds gaan voor erg weinig weg momenteel op de sales, en de huizen zakken daar nog harder qua prijzen dan hier.

Ik ben het met Macke eens, we hebben niks te klagen hier. Zolang we onze dieren kunnen rijden, inkomen hebben, elke dag vreten op tafel hebben, hebben we niks te klagen. We hebben het luxe zat.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:12

detour schreef:
Ierland gaat op het paardengebied financieel idd niet lekker; goede Volbloeds gaan voor erg weinig weg momenteel op de sales, en de huizen zakken daar nog harder qua prijzen dan hier.

Ik ben het met Macke eens, we hebben niks te klagen hier. Zolang we onze dieren kunnen rijden, inkomen hebben, elke dag vreten op tafel hebben, hebben we niks te klagen. We hebben het luxe zat.

Jahoor, ook mee eens. Het wordt voor mij bijvoorbeeld wel een probleem als mijn partner z'n baan verliest, waar we zeker rekening mee moeten houden. Nou dan is het ook gewoon crisis bij ons hoor. Zo lang dat niet aan de orde is, kunnen we inderdaad helemaal niet klagen. Het is natuurlijk niet zo dat zo lang niet alles "op de bon is" dat er geen cirisis.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:09

Ik weet niet zeker of het helemaal klopt ;) maar op RTL Z stonden gister alle beurzen wel weer goed, ze hadden het er toen wel over dat het wel weer beter ging.. Sommigen hadden iets van 7% erbij...

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 08:10

Met de beurzen was pas ook dat het weer beter ging en de volgende dag hadden ze weer verlies, dat is echt heel verschillend.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:37

Inderdaad, kredietcrisis is er al veel langer, alleen onopgemerkt door de dagelijkse wereld :+
Nu beginnen mensen het pas te merken. Heb er laatst een heel tentamen over moeten schrijven, bah, maar wel leerzaam. Die prestatiebeloningen en topbonussen schijnen ook een grote oorzaak te zijn :+

Wij hebben ook een jaar of 2-3 met ons huis gezeten, maar net toen de berichten over kredietcrisis kwamen, is het verkocht :=

Jammer dat dan concoursen als dit niet doorgaan, maarja het is wel een luxe iets zeg maar. We kunnen met z'n allen nog eten en onderdak betalen dusja..

Tegenwoordig krijgt alles wat niet meer te financieren valt de schuld van de kredietcrisis, heb ik het idee.