Nederlandse paardensporters leveren flink in tijdens 2008

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nederlandse paardensporters leveren flink in tijdens 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 10:42

http://www.dehoefslag.nl

Afbeelding
Jeroen Dubbeldam en Nassau
foto: www.hippicture.nl

Volgens de jaarlijkse inkomens top 100 van het blad Sportweek hebben de Nederlandse paardensporters flink in moeten leveren in 2008. Absoluut gezien zou Anky van Grunsven het grootste ‘slachtoffer’ zijn van de teruggang die het blad toeschrijft aan beduidend minder inkomsten uit de paardenhandel. Stond de meest succesvolle Nederlandse amazone vorig jaar nog op plek twaalf met een geschat jaarinkomen van 3,6 miljoen euro, dit jaar belandt ze op de 31e plaats met 1,6 miljoen euro.

Jeroen Dubbeldam zakt op de ranglijst van 32 naar 68 en is goed voor 630.000 euro (vorig jaar 1,75 miljoen). Jurgen Stenfert gaat van 46 (940.000 euro) naar 95 (420.000 euro) en Albert Zoer sluit de top 100 af met 400.000 euro. Vorig jaar stond hij met het dubbele inkomen op plek 55. De paardensport neemt met een totaal van ruim 3 miljoen (vorig jaar 7,64 miljoen) de vierde plek in beslag.

Voetballers zijn vanzelfsprekend de best betaalde sporters. De beroepsgroep wordt (over)vertegenwoordigd door maar liefst 81 voetballers, goed voor een jaarinkomen van bijna 138 miljoen euro. Honkbal en basketbal komen dankzij in Amerika presterende landgenoten op de respectievelijke plekken twee en drie. Bestverdiende ‘Nederlander’ is de in Amerika honkballende Antiliaan Andruw Jones met 17 miljoen euro, gevolgd door de voetballers Ruud van Nistelrooy (8,2 miljoen) en Edwin van der Sar (6,1 miljoen).

Deleted

Re: Nederlandse paardensporters leveren flink in tijdens 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:49

Zo die zijn wel veel gezakt, hoewel als ik dat inkomen zou krijgen zou ik niet klagen! Maar ik maak die crisis natuurlijk niet mee die zij mee maken met de handel etc.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:34

niet raar dat albert en jeroen zijn gezakt,die hebben heel veel wedstrijden gemist.de wisseling van de dollar is denk ik ook een grote oorzaak,daardoor zijn er minder paarden naar america gegaan,maar volgens mij redden ze zich prima! :D

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:45

Ze weten op het nieuws van BNR de daling aan de olympische Spelen, niet aan de kredietcrisis / recessie. Voor de OS moesten de paarden die meededen ingeschreven staan in het land van herkomst, en hadden veel mensen een langere termijn visie met paarden dan handel en prijzengeld op grote toernooien.

Het schijnt een terugkomend fenomeen te zijn dat in olympische jaren er minder in (top)paarden gehandeld wordt.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:06

Kredietcrisis zorgt er natuurlijk wel voor dat mensen voorzichtiger worden met het uitgeven van hun geld.
Duurdere aanschaffingen worden nog even uitgesteld en dergelijke.
Maar vergeet ook niet dat bijvoorbeeld een Anky een kledinglijn heeft, in kleding is beduidend minder uitgegeven. Misschien dat mensen die even iets minder te besteden hebben ook niet meer investeren in het lessen bij de topsporters en dergelijke.
Al met al een normale gang van zaken die waarschijnlijk minder van doen heeft met de OS en meer met de vermeende kredietcrisis.
En dat allemaal dankzij banken die de Nederlanders geen penny meer lenen maar wel om het hartst roepen bij de regering geef ons nog wat geld. En dat terwijl zij mis investeringen hebben gedaan in bijvoorbeeld de Amerikaanse hypotheekmarkt.
Ach het raakt ons waarschijnlijk allemaal wel een beetje, de een iets meer dan de ander. Ik hoop dat de economische recessie snel uit de knoei komt anders vrees ik het ergste voor de markt.

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:46

Gaat het hier om de bruto inkomens?
Het lijkt mij dat een voetballer véél meer overhoudt aan het eind van het jaar dan een ruiter