http://www.horses.nl
,,De komende weken is het een kwestie van conditie verder opbouwen en weer in ons wedstrijdritme zien te komen", zegt Kirsten Beckers op de website van Stoeterij Broere over Jazz (v. Cocktail). De KWPN-goedgekeurde hengst maakte afgelopen weekend zijn rentree in de wedstrijdsport. Hij won de Grand Prix van Emmen.
De inmiddels achttien jaar oude Jazz verscheen ruim een jaar niet in de wedstrijdring in verband met een peesblessure. Terugkijkend op de score van ruim 67 procent zegt Beckers: ,,Het afgelopen jaar hebben we onszelf meerdere keren moed ingesproken en geprobeerd geduldig te blijven. Dat we dan meteen met zo’n score winnen is fantastisch."
www.anky.nl
Kirsten Beckers heeft genoten van haar eerste Grand Prix in anderhalf jaar met KWPN-grootheid Broere Jazz. Ze won in Emmen met 67,34%. "Het was in één woord geweldig. Ik heb zitten te genieten in de ring.
Met Jazz rijd je zo'n proef echt voor je plezier!", zei Kirsten. Broere Jazz vond het geweldig weer mee te gaan en bokte van joligheid in de wissels om de pas. Kirsten Beckers greep de gelegenheid van de wedstrijd aan om met de hengst weer even van huis te zijn voor zijn optreden tijdens de KWPN Hengstenkeuring straks in Den Bosch. "Het leek zelfs of hij mijn gedachten kon lezen en wist wanneer hij links en rechts moest. En dat terwijl Jazz de nieuwe Grand Prix-proef natuurlijk echt niet kent! Maar hij liep er vanzelfsprekend doorheen", zegt Kirsten. Ze maakte zelf een telfoutje in de zigzag. "Nu Broere Jazz zo geweldig aanvoelt en zoveel plezier heeft in zijn werk, ga ik hem misschien wel weer internationaal starten. Er is geen paard dat je zo'n goed gevoel geeft en hij wil maar blijven gaan. Wie weet Indoor Brabant...", besluit de amazone. Broere Jazz versloeg in Emmen zijn eigen zoon Korenbloem's O'Neil met Sarah Millis (62,45%), al een uniek feit op zich.
Een leuke uitslag in Emmen was verder die van de door J.A. Venrooy gefokte Grand Prix-merrie Madorijke (Contango x Voltaire), nu met de junior Romy van der Schaft in het zadel. De combinatie pakte twee keer de winst in het ZZ-Licht (65,14 en 68,24%).
Verwant artikel
[ON] Broere Jazz sluit rentree winnend af in Emmen