Hoogtepunten rijgen zich aaneen op Paard 2009

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Hoogtepunten rijgen zich aaneen op Paard 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 17:17

www.destentor.nl

De standhouders, de deelnemers, de organisatie, de bezoekers, de afvaardiging van de hippische sportbond en ga zo maar door; iedereen was enthousiast over Paard 2009. Het vijfdaagse veelzijdige paardenevenement in de Evenementenhal in Hardenberg kreeg 22.000 bezoekers te verwerken en duizend deelnemers. "Ten opzichte van vorig jaar zijn we qua bezoekersaantallen met tien procent gegroeid.

Daar zijn we ontzettend blij mee", laat Harry Boertjes namens de organiserende Stichting Pony Indoor Hardenberg weten. "Zondag was met zevenduizend bezoekers de topdag. Maar andere hoogtepunten waren ook zeker de Roelofsen Raalte Trophy in de hoogste klasse van de Nederlandse ponyspringsport op zaterdag. In de showhal hebben we heel veel positieve reacties gehad op de educatieve dag van de opleidingen Paardenhouderij en Paardensport van de Groene Welle. Zij brachten echt een stuk diepgang in het showprogramma", verwoordt Boertjes de reacties van de toeschouwers. "Maar ook de showpaarddag van zondag was zeer geslaagd. De mensen stonden rijen dik langs de piste. Zo kan ik nog wel even doorgaan met mooie dingen opnoemen, maar dat doe ik niet want dan vergeet ik zaken en dat wil ik niet. Want we hebben echt met alle medewerkers samen een zeer geslaagd evenement neergezet", is Boertjes zich bewust.

Niet alleen de direct betrokkenen waren enthousiast, ook de afvaardiging van de KNHS was positief. "De directeur is donderdag spontaan met zijn vrouw langsgeweest en zei dat hij nog meer onder de indruk was dan vorig jaar. Op zaterdag kwam de nieuwe wedstrijdmanager van de KNHS, Wichert Fikse uit Hattem, om naar Horseball te kijken, een relatief nieuwe tak binnen de paardensport. Ook hij was heel positief".

Is er dan werkelijk geen minpuntje te bedenken? "Jawel", antwoordt Boertjes. "Wij zijn teleurgesteld in de opstelling van de ponyruiters uit de hoogste springklassen. Meer dan de helft heeft niet de moeite genomen zondag terug te komen voor de finales. Zoiets is de doodsteek voor je klassement en voor de finales, dus uiteindelijk voor je evenement. De KNHS baalt daar ook van, dus dit zal zeker een staartje krijgen", voorspelt Boertjes.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:19

Wat leuk!!

Ik was zaterdag jurylid bij de BIXIE, heb ook genoten!! :)
Vond het erg leuk!

Op naar volgend jaar!