Reining demonstratie Anky op tv. Update: ook online

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Reining demonstratie Anky op tv. Update: ook online

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 11:36

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Anky tijdens een rollback op Jumping Amsterdam
Foto: http://www.gerahoving.nl

NOS-verslaggever Martin Vriesema maakte tijdens Jumping Amsterdam een reportage over het optreden van Anky van Grunsven als reining-amazone.

Samen met Rieky Young gaf ze zondagavond een bijzondere demonstratie.

Maandagavond 26 januari in het NOS Sportjournaal van 22.30 - 22.51 uur (NED 3) wordt de reportage uitgezonden

www.anky.nl

Afgelopen zondag gaf Anky samen met haar trainster Rieky Young een demonstratie reining op Jumping Amsterdam.

Dat deed zij op haar quarter Hilda's Smart Chic. De NOS maakte een reportage.

Klik hier om het filmpje te bekijken.

Sammyy

Re: Reining demonstratie Anky vanavond op tv bij de NOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:38

Ik ga ook kijken :D

Ik blijf het raar vinden, Anky en western.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:41

lache!!! ik wil het graag zien!!

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:43

Echt tof gewoon !

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:45

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:48

Zodra haar andere paarden wat gestrest zijn en iets anders doen dan wat zij wil gilt ze al moord en brand en durft ze geen eens een ere ronde in galop en dan wel reining. Zal verder geen commentaar leveren. Of is het om sjef zijn ogen uit te steken, lijkt mij een soort statement van Anky naar chef.

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:50

Leuk...
ik ga kijken!
Mooie foto's Gera!!!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:51

hilden1971 schreef:
Zodra haar andere paarden wat gestrest zijn en iets anders doen dan wat zij wil gilt ze al moord en brand en durft ze geen eens een ere ronde in galop en dan wel reining.

Lijkt me ook niet zo heel raar, met 2 kinderen, en als je zag hoe sensibel Painted was met het verlaten van de ring, dan denk je ook wel 2x na denk ik!

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:53

hilden1971 schreef:
Zodra haar andere paarden wat gestrest zijn en iets anders doen dan wat zij wil gilt ze al moord en brand en durft ze geen eens een ere ronde in galop en dan wel reining. Zal verder geen commentaar leveren. Of is het om sjef zijn ogen uit te steken, lijkt mij een soort statement van Anky naar chef.

:7 waar slaat dit dan weer op?
denk dat zo'n relaxte, ontspannen westernpaard :+ je een heel ander gevoel geeft dan een gestreste salinero, krack c of painted black.

laat anky eens zien dat ze ook hard durft te gaan, is het weer niet goed! :Z

ik vind het super van haar! en heb er veel respect voor!

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:54

hilden1971 schreef:

Dat is een behoorlijk negatieve reactie.

Eigenlijk vind ik het alleen maar leuk dat Anky dit probeert, dan ziet ze eens "wat anders van de wereld". En ondanks dat ook zij waarschijnlijk haar mindere momenten heeft, moeten wij nog maar zien te bereiken wat ze bereikt heeft!!! :))

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:55

Ik vind het super!! Ga vanavond zeker kijken.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:58

Wil ik ook zien! heb helaas geen tv vanaaf, ik hoop dat het op youtube komt!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:01

hilden1971 schreef:

Beetje vreemde reactie.
En waarom zou het een statement zijn van Anky naar Sjef?

Denk dat het wel goed is voor de publiciteit van de Western.

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:02

Ik vind het super dat ze dit doet !!!!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:03

Ik vind het supergaaf, dat mens kan ook alles!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:07

Ik denk dat er een groot verschil zit tussen wel of niet zelf bepalen hoe hard een paard gaat, ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:08

Zo blijkt maar weer dat Anky echt wel meer kan dan alleen maar dressuur rijden.
Pittig hoor. De hulpen voor het western zijn heel anders dan de dressuur hulpen dus erg knap dat ze die gevoelige western paarden de oefeningen kan laten doen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:11

hilden1971 schreef:

Dit is toch hopelijk niet serieus bedoeld?

Denk dat het voor Anky een verademing is om met een paard in de ring te verschijnen die niet in de stress schiet als er mensen beginnen te klappen. Alleen maar goed voor haar vertrouwen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:11

geweldig mooi paard ook zeg!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:17

hilden1971 schreef:

Bespeur ik hier enige vormen van jaloezie?

Petje af voor Anky, heb net even de foto's bekeken. Ziet er geweldig uit! Heerlijk dat ze zo open-minded is, ook naar andere takken van de sport.
Plezier straalt er vanaf, lijkt me echt een stuk ontspanning, naast die sensibele paarden.
Ga vanavond ook zeker kijken!

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:23

Eyck schreef:
hilden1971 schreef:

Beetje vreemde reactie.
En waarom zou het een statement zijn van Anky naar Sjef?

Denk dat het wel goed is voor de publiciteit van de Western.

Ja we weten allemaal dat Sjef door verschillende landen is benaderd, wie weet smeert ie hem wel en blijft Anky alleen achter. Reining is dan een leuke opvolger gezien ze alles heeft bereikt maar wel onder leiding van die scheur van Sjef. Je weet alleen is maar alleen. dus vandaar een statement dat ze zich ook zonder hem wel red. Dus zo vreemd is de reactie niet of wel soms.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:25

Leuk zeg! Bedankt voor de tip :)
Als ik het niet vergeet zal ik vanavond kijken. Het wordt wel laat uitgezonden.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:29

Echt leuk dat iemand van dat dressuur niveau zich in een andere tak van de sport interesseert en het ook nog eens zo goed ten uitvoer brengt. Vele doen het haar niet na vermoed ik. Tof hoor!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:29

Leuk leuk leuk!!!! Gebeurt niet vaak dat er western bij de NOS wordt uitgezonden, goed begin! :D

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:32

hilden1971 schreef:

Ik rij zelf ook een (heel klein beetje) reining, geloof mij een goed afgerichte Quarter geeft je 200% het gevoel dat je àlles te zeggen hebt, en heel vaak zit er ook een noodrem op, die het 'm meestal nog doet ook! Wat van de meeste drspaarden niet gezegt kan worden, imo. Ik rij ook niet graag met andere paarden, maar op de Quarter die ik rijd voelde ik me meteen volledig op mijn gemak en zelfzeker, wat ik bij een "gewoon" paard nog nooit eerder had.