Jur Vrieling en Orama eerder dit jaar tijdens CSI Twente Foto: www.sjoert.com
Jur Vrieling heeft op Jumping Amsterdam het progressief springconcours gewonnen in gezelschap van de Duitser Alois Pollmann-Schweckhorst. Zij waren zaterdagavond de beste hoogspringers in deze variatie op de aloude puissance met aanvankelijk zes hindernissen met een oplopende hoogte. De ruiter uit de Groningse plaats Holwierde bleef uiteindelijk met VDL Orame ook in de derde barrage foutloos. De laatste steilsprong stond toen op 2,05 meter.
Pollmann-Schweckhorst bedwong met Corlando, eveneens een hengst, dezelfde hoogte. Beide finalisten besloten geen vierde omloop meer te rijden en de eerste prijs te delen. Dat leverde beiden een premie op van 4375 euro. Wout-Jan van der Schans eindigde met Sakita Zeldenrust op de gedeelde derde plaats. Hij maakte in de laatste omloop een springfout.
Ik was een stukje aan het kijken op internet. Vond het wel erg hoog.
___Tessa___
Geplaatst: 25-01-09 18:50
Het was idd echt hoog, knap van zowel Jur Vrieling als van Alois Pollmann-Schweckhorst. Jur zij ook nog dat hij dit met zijn paard 7x heeft gedaan en 6x heeft gewonnen, echt knap
Dat vind ik ook altijd jammer, het gaat nooit echt om de beste springer, vaak zijn er twee winnaars.
Zelf geef ik de voorkeur aan het puissance springen, dan krijg je echt het beste paard als winnaar en kun je ook goed zien hoeveel moed ze hebben. Wat bij het barriere springen nogal eens roet in het eten gooit is dat de paarden met een grote galopsprong op den duur simpelweg ruimte te kort komen waardoor op de laatste hindernis balken eraf gaan. Zo heb ik eens een groot paard met machtig veel vermogen de mist in zien gaan, hij kon de hoogte met 2 vingers in de neus maar kon het niet passend krijgen op de laatste hindernis.