Mendurance nu ook officieel erkend door de KNHS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Mendurance nu ook officieel erkend door de KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 15:06

http://www.horses.nl

Per 1 maart is de benoeming van de mendurance als KNHS-discipline een feit. Op die datum gaat het nieuwe disciplinereglement Endurance & Mendurance in. Op de website van de KNHS is een formulier te downloaden waarmee een endurance startkaart kan worden aangevraagd, deze kan ook gebruikt worden voor de mendurance.

Voor de mendurance kunnen naar wens een, twee of vier paarden op een startkaart worden vermeld. Deelnemers aan de mendurance dienen lid te zijn van de KNHS-endurancevereniging om een mendurance startkaart aan te kunnen vragen. Alleen voor de keniismakingsklasse is geen startkaart nodig.

Djilna

Re: Mendurance nu ook officieel erkend door de KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:23

Hier staat er meer over:
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=272& ... yle=0&men=
Startkaart Mendurance
19 januari 2009

Met de ingang van het nieuwe disciplinereglement Endurance & Mendurance per 1 maart 2009 is de aansluiting van de Mendurance als KNHS discipline een feit.

Eind 2008 is een opleidingsdag gehouden voor juryleden Mendurance en is een stagetraject bepaald voor de kandidaten. De wedstrijdkalender is in december tijdens de jaarlijkse Kalendervergadering vastgesteld en staat gepubliceerd op de website van de KNHS.
Tot slot zijn er intern afspraken gemaakt over startkaarten voor de Mendurance. Besloten is om in afwachting van ICT zaken het eerste jaar een zeer laagdrempelige en eenvoudige structuur aan te houden, vergelijkbaar met de Endurance.

Op de website van de KNHS is een formulier te downloaden waarmee een Endurance startkaart kan worden aangevraagd. Deze kan ook worden gebruikt voor de Mendurance, er zal op korte termijn voor het gemak ook een formulier voor de Mendurance komen. Voor de Mendurance kunnen naar wens 1, 2 of 4 paarden op een startkaart worden vermeld. Deelnemers aan de Mendurance dienen lid te zijn van de KNHS Endurance vereniging om een Mendurance startkaart aan te kunnen vragen en om op wedstrijden te kunnen starten (m.u.v. de Kennismakingsklasse, zie hiervoor het disciplinereglement).
Net als in de Endurance dienen paard(en) en deelnemer op een geldige startkaart te staan, dit mag een startkaart onder het zadel zijn, een menstartkaart of een specifieke mendurance startkaart. Deze laatste is alleen geldig in de mendurance en endurance.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:32

De mensport wordt op deze manier wel steeds veelzijdiger en interresanter. Ik vind dit een hele mooie vooruitgang!

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:18

Ben het helemaal met je eens Malenka.
Ga in september ook voor het eerst een mendurance rijden, ben benieuwd.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:50

Leuk zeg! Is er al bekend wanneer en waar er wedstrijden zijn? :))

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:20

http://www.deronline.nl kun je alles vinden over de wedstrijden.
Kalender voor 2009 zal een dezer dagen online komen. Onofficieel zijn de data al bekend onder de insiders.
Dat zal overigens tegelijk zijn met de bekendmaking van het nieuwe reglement 2009. Dus hou de site goed in de gaten.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:46

Lijkt me leuk, mendurabce. Het enige wat ik jammer vind is dat je lid moet worden van de endurancevereniging.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:23

Mendurance (en endurance) kalender is officieel al bekent en staat al vermeld op de site van de KNHS (www.knhs.nl)
Deronline.nl wacht op gegevens voor het vraagprogramma, die bij de kalender vermeld gaat worden.
Of komt het mogelijk op endurancevereniging.nl te staan.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 23:29

Jaaaah!! Leuk!! Ik ga er vanaf volgende maand echt serieus voor oefenen met het vadsige stel :D.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 06:31

liberty schreef:
Lijkt me leuk, mendurabce. Het enige wat ik jammer vind is dat je lid moet worden van de endurancevereniging.

Wat is daar jammer aan? Voor dressuur enzo moet je toch ook gewoon lid zijn van een rijvereniging? Dit is niet anders. En als je dat niet wilt start je kennismakingsklasse, maar dan kun je maar 1 wedstrijd per jaar rijden en dat 3 jaar lang.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:33

Vippie schreef:
liberty schreef:

Wat is daar jammer aan? Voor dressuur enzo moet je toch ook gewoon lid zijn van een rijvereniging? Dit is niet anders. En als je dat niet wilt start je kennismakingsklasse, maar dan kun je maar 1 wedstrijd per jaar rijden en dat 3 jaar lang.

Maar vaak ben je al lid bij een menvereniging..
Terwijl je als lid rijvereniging gewoon mag springen, dressuren of samengesteld rijden...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:05

Tsja maar dat is voor de endurance niet anders. Komt door de statuten en wat ze wel/niet mogen organiseren. een RV mag geen endurance of menwedstrijden organiseren en de enurance-vereniging mag geen dresuur organiseren.
Het is niet anders helaas. Ach en zo duur is het nou ook weer niet toch?

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:53

Ik heb net een aanvraag voor een endurance-startkaart opgestuurd naar de KNHS. Kan ik daar dan straks ook mendurance mee rijden? Of moet ik een aparte mendurance-startkaart regelen?
(Ik ben al lid geworden van de endurancevereniging en wil graag onder het zadel en aangespannen endurance rijden.)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:04

Staat op KNHSsite:
Op de website van de KNHS is een formulier te downloaden waarmee een Endurance startkaart kan worden aangevraagd. Deze kan ook worden gebruikt voor de Mendurance, er zal op korte termijn voor het gemak ook een formulier voor de Mendurance komen. Voor de Mendurance kunnen naar wens 1, 2 of 4 paarden op een startkaart worden vermeld.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:38

Ik ben lid geweest van de DER, maar om nou voor een paar wedstrijden daar weer lid van te worden vind ik te veel gaan kosten. Ik ben nu lid van een paardensportvereniging en kan als ik wil dressuren, springen, mennen enz, maar geen endurance, dat vind ik raar. Dus zal ik mss dit jaar wel een keer een kenningsmakingsklasse rijden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 02:35

*\o/*
Ik zag dit topic nu pas.
Mijn startkaartaanvragen liggen klaar om verstuurd te worden.

Nu nog wachten op meer wedstrijden. Er zijn er 5 aankomend jaar waarvan ik er 1 zelf organiseer (Drents Friese Wold) en zo hou ik er maar 4 over.
Ik weet alleen nog steeds niet of ik onder de nieuwe reglementen nu nog steeds klasse 2 mag starten (ik was startgerechtigd maar nog niet gestart)

Van het lidmaatschap van de Der worden ook de officials betaald op de wedstrijden. Door de lidmaatschap is het voor ons organisaties mogelijk om te kunnen organiseren.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 07:03

Ja nap je blijft Kl2 startgerechtigd, dat veranderd niet.
Het zijn er idd dit jaar maar weinig. Dat is wel jammer dat het niet samen mag/kan met endurance. Kost veel organisaties toch weer een extra dag.